جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بین اربعین حسینی که خط سرخ شهادت است با ظهور آن حضرت که امید سبز امت است، خط اتصالی وجود دارد، گفت: تا ما آن آمادگی را پیدا نکنیم ظهور محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با خادمان مسجد مقدس جمکران، ضمن تبریک سالروز شروع امامت و ولایت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اظهار کرد: ما همواره باید استغفار کنیم که چرا شایستگی لازم برای ظهور آن حضرت و اجرای عدالت را انجام نمی دهیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا دلیل عقل و نقل این است که خداوند مضایقه ای در حکومت عدل آن حضرت ندارد، پس مشکل در جای دیگری است، افزود: قطعا آن ولی الله الاعظم نیز در این مورد مانع و یا نقصی ندارد که به کمال برسد، چون انسان کامل است و آمادگی و اقتضای صددرصد در وجود آن حضرت برای اجرای عدالت، وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق هر چیزی نیازمند دو شرط است، یکی مقتضی و دیگری رفع مانع، گفت: امروز مقتضی وجود دارد، زیرا هم لطف پروردگار و هم آمادگی کامل و جامع حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای اجرای عدالت وجود دارد اما موانعی بر سر راه است که باید برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: متکلمین بعد از مطالعه ی همه ی اسناد عقلی و نقلی در سه جمله مبحث ظهور را خلاصه کره اند و آن " وجوده لطف، و تصرّفه لطف آخر، و عدمه منّا" یعنی وجود امام در میان مردم نعمت و رحمت بزرگی است و تصرف امام در امورات مردم نعمتی دیگر است و «وعدمه منّا» یعنی عدم تصرف و یا ظهور امام در پرده بودن آن هم از طرف و ناحیه مردم می باشد". لذا مشکل مال ما است.

وی ادامه داد: این ما بودیم که امام علی(علیه السلام)، امام حسن مجتبی(علیه السلام) و دیگر ائمه اطهار را تنها گذاشتیم تا این شایستگی از ما برداشته شد و مُهر غیبت زده شد و تا ما آن آمادگی را پیدا نکنیم ظهور محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگرچه انگیزه هایی برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وجود دارد، اما باید دانست که آیا تا پایان کار ادامه دارد یا خیر؟ خداوند عالم سر و الخفیات و معصومین نیز باطن افراد را می دانند که هر کسی تا کجا همراه با امام معصوم خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه افراد باید حاجاتشان این باشد که حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه می خواهند و چه انتظاری از آن ها دارند، بیان داشت: اگرچه مردم ما، مردم خوبی هستند که هم عاشق و هم مشتاق به ظهور هستند و دعا می کنند، اما اینکه تا هدف نهایی چقدر می ایستند در حدی که آن حضرت برای اصلاح جهان به آن نیاز دارند، یک مقدار تردید است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در این زمان که یک زمان ویژه ای است و انگیزه ها زیاد شده و عدالت خواهی رشد کرده است و دردهای آخرالزمانی را مسلمان و غیر مسلمان حس می کنند که بهترین نشانه‌ی آن، حضور میلیون ها انسان از سراسر جهان در اربعین حسینی می باشد، خداوند متعال ظهور حضرت صاحب الزمان را برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گرچه ما مقصر هستیم اما قرائن و روایات، ما را به طمع می اندازد که حد نصاب فرا می رسد و این جریانات به ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان متصل می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: ما در این ظلم هایی که در جهان انجام می شود شریک هستیم به دلیل آنکه در آن حدی که لازم بوده انجام وظیفه نکرده ایم.

وی یادآور شد: امروز می بینید که در دنیا، میانمار، نیجریه، جامو و کشمیر، بحرین، یمن و انواع کشورهای دور و نزدیک با مردم چه می کنند و چقدرها ظلم انجام می دهند، اما متأسفانه فریادهای لازم به پشتیبانی آن ها، سر داده نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: برای یک مورد و قتل خبرنگاری به نام جمال خاشقچی، فریادها به صورت همراه سر داده شد که به جا بود و مشاهده کردیم که طرف مقابل حالت انفعالی به خود گرفت، لذا اگر در مقابل هر فردی عکس العمل ها اینچنین باشد قطعا ستمگران عقب نشینی می‌ کنند و از ظلم خود دست بر می دارند، اما چنین هماهنگی وجود ندارد و لذا ترس این وجود دارد که ما نیز در ظلم آن ها با سکوت خود و توجیه و هر دلیل دیگری، شریک باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بین اربعین حسینی که خط سرخ شهادت است با ظهور آن حضرت که امید سبز امت است، خط اتصالی وجود دارد، اضافه کرد: اینکه هر سال موضوع ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهانی و بین المللی تر می شود و حضور مردم در مراسمات را نیز بیشتر شاهد هستیم، و زمینه ها مساعدتر می گردد، ما را امیدوار کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند از گناهان ما بگذرد و ظهور حضرت را نزدیک کند، گفت: پایگاه خوبی را خداوند به شما توفیق داده، لذا قدرتان را بدانید، زیرا اینجا(جمکران) مرکزی است که برای تمام دنیا پیام دارد و امروز وقت آن پیام است که ان شاءالله چشم های ما به ظهور آن حضرت روشن شود.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha