جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: جشنواره آیات در حوزه هنر در حال انجام است که با هدف ترکیب هنر و مباحث دینی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و آغاز ولایت  امام زمان(عج) اظهار داشت: استان سمنان سابقه فرهنگی بسیار غنی در حوزه های مختلف داشته و دارد.

وی با ابلاغ سلام ویژه رئیس جمهور به مردم استان سمنان تصریح کرد: ظرفیت های وسیعی در استان سمنان وجود دارد. ‌

صالحی با بیان اینکه وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در  ۴ حوزه مختلف حضور فعال دارد، افزود: اولین حوزه فعالیت وزارت ارشاد در مباحث دینی است که در این بخش، سازمان حج و زیارت فعالیت خاص و پر شکوهی دارد و بیش از ۸۰ هزار حاجی امسال در حج تمتع شرکت کردند و بیش از ۳ میلیون ایرانی در حماسه عظیم اربعین حسینی شرکت نمودند؛ در واقع عمق روابط دینی و فرهنگی مردم ایران و عراق به گونه ای است که حوادث اخیر خللی در ارتباطات مردم بوجود نمی آورد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از دیگر سازمانهایی است که در حوزه دین و وقف فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: وقف این روزها در حوزه های مختلف فعال است و  خوشبختانه بعنوان یک موتور محرک در حوزه توسعه فرهنگی مطرح گردیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند، گفت: جشنواره آیات در حوزه هنر در حال انجام است که با هدف ترکیب هنر و مباحث دینی انجام می شود.

وی با بیان اینکه دومین حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فرهنگ است که بحمدالله شاهد فعالیتهای مختلف در این حوزه هستیم، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۰۰هزار کتاب در سطح کشور به چاپ رسید و در حوزه کتابخانه ها بعنوان زیر ساخت حوزه فرهنگی اقدامات فراوانی شکل گرفته است و در سال ۹۲ بیش از ۱۰۰۰ کتابخانه احداث شد.

صالحی با بیان اینکه بخش سوم حوزه فعالیت این وزارتخانه رسانه است که مجوزهای فعالیت های مختلف رسانه ای از طریق این وزارت خانه صادر می شود، گفت: رابطه خوبی بین دولت و رسانه ها از حیث صیانت از منافع ملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حوزه دیگر فعالیت وزارتخانه، هنر و فعالیت های هنری است که در این حوزه نیز فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات‌ مختلفی در حوزه های مختلف نمایشی، تجسمی، آوایی و ... به انجام رسانده است، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که در حوزه های مختلف به گونه ای پیش رویم که در مسیر مصوب انقلاب و کشور باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: استان سمنان به یمن نگاه مهربان حضرتعالی و مسئولان، دارای پتانسیل های بسیار خوب بوده و اقدامات مطلوب فراوانی را به انجام رسانده است. ‌

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha