شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آموزش قرآن

حوزه/ مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: امسال تلاش کردیم که در کلاس های کانون های فرهنگی مساجد استان کردستان، قرآن و معارف اسلامی به زبان «کردی» آموزش داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم پایانی ۵ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت سنندج در پنجمین روز از برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان صبح امروز در محل این نمایشگاه در سنندج برگزار گردید.

در این مراسم، کامل گلباغی؛ مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار داشت: امسال بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی در مساجد برای پرکردن اوقات فراغت زیر نظر ائمه جماعات در سطح استان کردستان فعال هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان ادامه داد: خوشبختانه در اکثر این مساجد شاهد برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت بودیم تا جایی که در برخی از این پایگاه ها شاهد برگزاری ۱۲ کلاس در زمینه های مذکور بودیم.

گلباغی ادامه داد: براساس آمارهای موجود در طول سال جاری بیش از ۱۲۰۰ مربی در سطح شهر و ‌روستاهای استان کردستان به طور دائم در طول سال آموزش‌های قرآنی و معرفتی را در کانون های فرهنگی مساجد ارائه می کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در مباحث فرهنگی در روستاهای استان کردستان نبود مراکز فرهنگی غیر از مسجد در این روستاهاست. امسال تلاش کردیم که در کلاس های کانون های فرهنگی مساجد استان کردستان، قرآن و معارف اسلامی به زبان «کردی» آموزش داده می شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان افزود: از دیگر برنامه های کلاس‌های کانون‌های مساجد ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، ۵ نفر از مربیان و فراگیران پنج پایگاه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی مساجد استان کردستان با اهدا هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha