جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انور آدمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی بیمه کننده زندگی بشریت است، گفت: اگر انسان می فهمید که قرآن چه گنجینه های عظیمی در خود نهان دارد، هرگز این کتاب الهی را از خود دور نمی ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا انور آدمی، عصر امروز در نشستی با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت برادر و خواهر شهرستان سقز اظهار داشت: یکی از مهمترین مسئولیت ها در جامعه اسلامی طلبگی و روحانی بودن است، زیرا این کار برای شما وظایف سنگین دینی و شرعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این حال طلبه و روحانی بودن شیرینی معنوی خویش را دارد و نباید در کسوت طلبگی و روحانیت خود احساس دلتنگی کنید، زیرا امروز جامعه اسلامی حساب ویژه ای روی شما عزیزان باز کرده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه جامعه اسلامی را نمی توان هرگز منهای روحانیت تصور کرد، گفت: شما به عنوان ادامه دهندگان راه بزرگان دین و شریعت باید مبانی ناب اسلام محمدی (ص) را به نسل های جوان جامعه انتقال دهید که این خود کار کمی نیستذ و اجرای عظیم در پیشگاه خداوند منان دارد.

امام جمعه شهرستان سقز  بیان کرد: شما طلاب علاوه بر اینکه باید نقش مبلغ دینی و شرعی را در جامعه اسلامی داشته باشید، باید نسبت به ترویج سنت و فرهنگ قرآنی نهایت تلاش را خود انجام دهید. رسول اکرم در این باره می فرمایند:«حَمَلَةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهْلِ الجَنَّةِ/حافظان و حاملان قرآن عارفان اهل بهشت هستند.

ماموستا آدمی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بسیاری از ناهنجاری های عقیدتی و فرهنگی را از بین می برد، تاکید کرد: همواره که زندگی انسان بر اساس آموزه های قرآنی و دینی باشد، انسان هرگز در زندگی خویش دچار خسران و زیان مادی و معنوی نمی شود و حتی آن دنیای دیگر خود را نیز ساخته است، لذا شما طلاب باید بتوانید در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی کوشا باشید.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: باید در کنار حفظ و قرائت آیات قرآن کریم، مفسران و تحلیل گران خوبی برای کتاب خداوند متعال باشید و بتوانید آیات مبارک قرآن را به خوبی و به صورت کامل و درست تفسیر و برای دیگران بیان نمایید.

امام جمعه شهرستان سقز با تاکید بر اینکه فرهنگ قرآنی بیمه کننده زندگی بشریت است، گفت: اگر انسان می فهمید که قرآن چه گنجینه های عظیمی در خود نهان دارد، هرگز این کتاب الهی را از خود دور نمی ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha