پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سریال تاریخی

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب بر لزوم حمایت بیش از پیش مسئولان و مدیران تلویزیون از ساخت آثار تاریخی و انقلابی تأکید کرد.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بی شک تلویزیون با توجه به انبوه مخاطبانی که دارد و نیز فراگیری استفاده از آن، تاثیر قابل توجهی در جامعه دارد و لذا باید از طریق تولید و پخش سریال های تاریخی و انقلابی، روحیه حماسی و استکبارستیزی ملت ایران را به درستی به تصویر کشید و این آرمان ها را به این طریق به نسل های بعدی نیز انتقال داد.

وی افزود: اخیراً سریال "گیله وا" از شبکه سوم سیما پخش شد و چند ماه پیش نیز سریال "بانوی سردار" به روی آنتن رفت که این سریال ها با وجود برخی نقاط ضعف، نشان از اهتمام خاص رسانه ملی در توجه به مباحث تاریخی به خصوص در ارتباط با مسایلی چون مقابله با استعمار و استکبار دارد.

کارشناس و تحلیلگر هنر و رسانه همچنین گفت: واقعیت آن است که ما در طول تاریخ خود از جمله تاریخ معاصر، قهرمانی بزرگی اعم از زن و مرد داشته ایم که این ها برای نجات کشور از دست استعمار و نیز تحقق استقلال این مرز و بوم، حماسه ها خلق کرده و بسیاری از آن ها به شهادت رسیده اند که روایت داستان زندگی و مبارزه این ها از قاب سینما و تلویزیون دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: متاسفانه در خصوص دو سریال یادشده، آن چه قابل توجه بود این که به شکل مینی سریال تولید شده بودند و لذا به نظر می رسد که در چند قسمت کوتاه، چندان نمی توان حق مطلب را ادا کرد، ضمن آن که مخاطبان بیشتر سریال های جذاب و طولانی تر را دوست دارند.

مهدیان همچنین خاطرنشان کرد: از این رو باید روی درام و قصه پردازی و سناریو، بیش از این ها کار کرد، ضمن آن که ما در این باره نیازمند تحقیقات و پژوهش های بیشتری هستیم تا در تولید این آثار، شاهد تحریف تاریخ هم نباشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha