جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آمریکا عملا می گوید ملت ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند؛ چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند؛ جرم ما این است که با حاکمیت ملی و گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت لااسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: این روزها با ورود دولت  به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، داد اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بلند شده که ایران باید به تعهدات خود در برجام عمل کند.

وی افزود: اروپا به ایران می‌گوید برجام را نقض نکنید، معنای این سخن این است که ما(اروپایی ها) نقض می‌کنیم، اما ایران نقض نکند و از طرفی این نقض برجام نیست، بلکه عمل به خود برجام است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اروپایی‌ها  تهدید می‌کنند که در صورتی که ایران گام چهارم را بردارد تحریم ها بر می گردد. این خیلی خنده دار است چون تحریمی نمانده که برنگردانده شود و آنها فقط ملت ایران اهانت نمی‌کنند، بلکه نهادهای بین المللی نیز مصون از اهانت های آنها نیست و آژانس هسته‌ای بارها مهر تایید به تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زده است، اما ترامپ می‌گوید راستی آزمایی‌های آژانس هسته‌ای از ایران غیرقابل قبول است و این اهانت بزرگ به نهادهای معتبر بین المللی است.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها عملاً می‌گویند دوران حاکمیت ملی ملت‌ها گذشته و دنیا در چنبره‌ی قدرت آمریکاست و کسی بدون اجازه آمریکا حق بر هم زدن نظم نوین جهانی یا هجمه به نظم جهانی را ندارد و هر وقت ایران پذیرفت که مثل ایالتی از ایالات آمریکاست و آمریکا باید برای او تصمیم بگیرد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: آمریکا عملا می گوید ملت ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند؛ چهل سال است که ما را تحت فشار گذاشته‌اند؛ جرم ما این است که با حاکمیت ملی و  گذشته پر افتخار خود خداحافظی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا در توهم است که نظر او مشروعیت درست می‌کند و یا بیانیه او مشروعیت را سلب می‌کند و خیال می‌کند معیار مشروعیت و عدم مشروعیت رد و قبول اوست؛ مشروعیت با دفاع از عدل، صلح، حقوق مظلومین و مبارزه با استبداد، استئثار و ظلم است و آمریکا خود، دقیقا ضد این‌ها را دارد و لذا نامشروع ترین دولت دنیاست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آمریکا و اروپا با این روحیه ذره‌ای به ایران امتیاز نخواهند داد، مگر اینکه اقتدار پیدا کنیم و لذا نباید منتظر آنها بمانیم.

وی ادامه داد: این هفته مقام معظم رهبری فرمودند «نباید همچنان که مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلکه باید به داخل دل ببندیم و همه‌ی توان را برای رونق تولید به کار گیریم».

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اکتشافات اخیر معدنی در شهرستان مشکین شهر گفت: به اهالی مکرم مشکین‌شهر تبریک عرض می کنم که مطالعات استخراج معادن در منطقه بعد از ۵ سال تلاش جواب داد و مکتشفین به معدن مس دست یافتند و با پیدا شدن این معدن کارخانه تولید کنسانتره مس، مولیبدن و مس کاتدی با ظرفیت تولید ۳۵۰۰ تن کنسانتره مس و ۸۰۰ تن مس کاتدی در سال با اشتغال زایی ۲۵۰ نفر به راه می‌افتد و همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز با اطلاع از وجود مس حاضر به سرمایه‌گذاری در مشکین شده است.

وی افزود: امید است معادن دیگری نیز کشف و مشکین به قطب معادن تبدیل شود؛ مسئله مهمی که با اکتشاف مس، عملیات اجرایی شهرک تخصصی معدن نیز در مشکین شهر شروع می شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی وضعیت بیمه جانبازان، آزادگان و خانواده شهداء، گفت: دولت محترم یک عذرخواهی به جانبازان و خانواده شهدا بدهکار است و پول بیمه جانبازان به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: عزیزان جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا معذب اند و آن‌ها ولی نعمت ما هستند و باید در اولویت عنایت دولت باشند و حل این معضل فقط با اهتمام دولت محترم قابل حل است و ما از دولت می‌خواهیم در پرداخت مطالبات بیمه کوتاهی نکند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha