جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زلزله آذربایجان شرقی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با اشاره به وضع زلزله زدگان شهرستان میانه، گفت: زلزله‌زدگان شدیداً به کانکس نیاز دارند. این منطقه سردسیر است و الان دمای شهرستان میانه صفر درجه است و خانواده ها نمی توانند در این سرما در چادر زندگی کنند.

حجت‌الاسلام‌ عبدالله محمدی، امام جمعه میانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با اشاره به وضع زلزله زدگان، گفت: در شهر میانه خانه ای تخریب نشده و  وضعیت شهر آرام است و  مشکلی نیست، اما در بعضی از  روستاها  تا حدود ۷۵ درصد هم تخریب وجود دارد.

امام جمعه شهرستان میانه ادامه داد: بعد از دقایقی از وقوع زلزله، به شهر و روستاهای آسیب دیده سرکشی کردیم و مشکلات آنها را یادداشت و پیگیر حل مشکلات هستیم.

کمبود چادر

وی اظهار کرد: کمک رسانی از ناحیه هلال احمر و سپاه و  سایر دستگاه های امدادی ادامه دارد و امکانات ضروری فراهم شده است. از نظر غذای گرم در روستاها هم مشکلی نیست. اما از نظر چادر کمبود داریم و حدود یک هزار خانوار در مناطق زلزله‌زده میانه به اسکان موقت (چادر) نیاز دارند.

نیاز فوری به کانکس/ دمای شهرستان میانه صفر درجه است

امام جمعه میانه اضافه کرد: زلزله‌زدگان شدیداً به کانکس نیاز دارند. این منطقه سردسیر است و الان دمای شهرستان میانه صفر درجه است و خانواده ها نمی توانند در این سرما در چادر زندگی کنند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: از عموم مردم و مسئولین محترم درخواست داریم از لحاظ مالی کمک کنند تا زلزله زدگان را اسکان دهیم. مردم زلزله زده، پاییز و زمستان امسال را در کانکس ها سر کنند تا نهادهای که مسئولیت ساخت منازل مسکونی را بر عهده دارند برای آنها خانه های دائمی بسازند.

حضور طلاب جهادی از لحظات اولیه وقوع زلزله

امام جمعه میانه به حضور طلاب جهادی در مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: از همان لحظه وقوع زلزله، طلاب و روحانیون بومی، بصورت جهادی در کنار نیروهای امدادی فعالیت خود را آغاز کردند و ان شاءالله از امروز صبح هم سه گروه دیگر از طلاب و روحانیون شهر میانه به صورت گروه های جهادی به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

با کمک مردم مشکلات حل می شود

حجت الاسلام محمدی در پایان سخنان خود از ابراز همدردی مردم و تلاش مسئولین امدادی و خدمت رسان قدردانی کرد و افزود: این حادثه دردناک و قضا و قدر الهی است و مردم با همدلی و کمک همدیگر، این مشکل را حل می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha