پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس کل دادگستری استان فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تاکنون ۲۰۲ نفر از قضات و همچنین تعدادی از وکلا و کارشناسان برای مشارکت در طرح طرح "هر مسجد یک حقوقدادن" اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از نقاط دور افتاده شیراز برای حضور در دادگستری با مشکل مواجه هستند، از این رو تصمیم گرفته ایم تا هر ۲ هفته یک بار، در یکی از اماکن مذهبی از جمله مساجد حضور داشته باشیم.

وی، هدف از حضور در اماکن مذهبی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هدف از این کار این است که تقاضاهای مردم بدون واسطه از خود آنان گرفته شود و به آنها رسیدگی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه دعاوی حقوقی و کیفری در شیراز و استان فارس زیاد است، از این رو طرح "هر مسجد یک حقوقدادن" را در مساجد راه اندازی کرده ایم تا دانش حقوقی مردم افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: اگر دانش حقوقی مردم افزایش یابد، نظم جامعه بیشتر می شود و بسیاری از دعاوی و شکوایه ها دیگر صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: تاکنون ۲۰۲ نفر از قضات و همچنین تعدادی از وکلا و کارشناسان برای مشارکت در طرح طرح "هر مسجد یک حقوقدادن" اعلام آمادگی کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تمام تلاش ما بر مردمداری و کسب رضایت مردم و افزایش دانش حقوقی آنان است؛ اقدامات بسیار موثری نیز در دادگستری برای احیای حقوق عامه و برخورد با زمین خواری انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha