شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مساجد شهر کرمان میزبان کودکان و نوجوانان در ایام محرم

حوزه/ مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر بانوی کرامت جمعی از سفیران قرآنی نوجوان خود را با هدف ترویج و تبلیغ معارف و مهارت‌های قرآنی در هفته وحدت به مدارس و مساجد شهر قم اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) همزمان با ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق علیه‌السلام و تقارن این ایام با هفته وحدت، طرح اعزام سفیران قرآنی نوجوان کریمه متشکل از حافظان، قاریان، مداحان و گروه همخوانی مرکز به مدارس و مساجد شهر را اجرایی می‌کند.

هدف از برگزاری این برنامه، ترویج و تبلیغ معارف و مهارت‌های قرآنی در هفته وحدت و ایام ولادت در مساجد و مدارس سطح شهر مقدس قم است.

از جمله برنامه‌های این گروه، تلاوت مجلسی قرآن کریم، مولودی‌خوانی اهل‌بیت(ع) و اجرای برنامه حفظ توسط قاریان، مداحان و حافظان نوجوان مرکز قرآن و حدیث است.

سفیران قرآنی کریمه متشکل از دو حافظ قرآن، یک قاری، یک مداح و یک گروه تواشیح است که قرار است در هفته وحدت در پنج مسجد و پنج مدرسه اجرای محافل انس با قرآن را دنبال کنند.

آموزش‌های مرکز قرآن و حدیث برای عموم زائران برادر و خواهر با گرایش‌های علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن، معارف قرآنی و حدیثی و تربیت مربیان در گروه‌های مختلف سنی از دوم ابتدایی تا سنین بزرگسالی در نظر گرفته شده و از ساعت ۸ تا ۹ شب در شبستان نجمه‌خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر و مرکز قرآن و حدیث شعبه شهدا در خیابان صفائیه قم انجام می‌شود.

این مرکز در عرصه مشارکت فنی و کارشناسی آیین ترتیل خوانی عمومی، ترتیل خوانی بانوان و ترتیل خوانی نوجوانان در حرم مطهر، الگو و اسوه‌ای برای مجالس قرآنی جهان اسلام گردیده است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha