جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جریان های تکفیری

حوزه/ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: امروز یکی از مسایل و مشکلات جهان اسلام، وجود جریان ها و تفکرات تکفیری و سلفی می باشد و برای مقابله با این مسئله باید اندیشه وحدانیت اسلام را ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، امین مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم «آیین عاشقان» که در سینما بهمن شهر سنندج با حضور فعالان قرآنی و جمعی از علمای روحانیون شیعه و اهل سنت برگزار گردید، اظهار داشت: ایران از ابتدای تاریخ؛ ماوا و مامن علما، شعرا و هنرمندان بسیاری بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: از میان این همه ثروث معنوی و دینی، باید به جایگاه مولانا از شعرای بزرگ ایران اشاره داشت که توانست دنیای قدیم را به دنیای جدید متصل کند و آموزه های دینی و اخلاقی وی بسیار در زندگی ما کاربردی می باشد.

مرادی در ادامه سخنان خود گفت: در همین جلسه جای دارد از استاد زمانی؛ مفسر و مترجم سرشناس قرآن کریم کشور که در این مراسم حضور دارند تقدیر و تشکر ویژه داشته باشیم و به ایشان بگوییم که سنندج به شهر مساجد و مناره معروف است و مردم این خطه محبان دل سوخته رسول اکرم (ص) بوده و هستند.

این مقام فرهنگی ادامه داد: امام خامنه ای در سفری که سال 88 به استان کردستان داشتند، اشاره ای به طریقت نقشبندیه و قادریه کرده اند و فرمودند:« هرکسی ندای تفرقه سر دهد و به بهانه مذهب، وحدت ملی را خدشه دار کند، چه شیعه باشد چه سنی، مزدور دشمن است و این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا در راستای تحکیم پایه های وحدت و همدلی در جامعه است».

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز یکی از مسایل و مشکلات جهان اسلام، وجود جریان ها و تفکرات تکفیری و سلفی می باشد و برای مقابله با این مسئله باید اندیشه وحدانت اسلام را ترویج دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha