چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
درس اخلاق امام جمعه بیجار

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: امروز در جهان غرب اخلاق به گوشه ای رانده شده است و جایگاهی در زندگی انسان ها ندارد، لذا باید مواظب باشیم که این بداخلاقی ها به داخل جامعه ما نفوذ پیدا نکنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست روحانیون طرح هجرت و طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار، امروز با حضور حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه این شهرستان برگزار گردید.

در این نشست، امام جمعه شهرستان بیجار ضمن تبریک هفته وحدت و نیز فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: یکی از تفاوت های مهم انسان با سایر موجودات تعقل و اخلاقیات است و این دو خط تمایز انسان نسب به سایر آفریده های خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود گفت: امروز یکی از مهمترین مسائل زندگی بشر، کم رنگ شدن اخلاق می باشد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه نگاه ما به مسائل اخلاقی باید نگاهی دینی و از روی معارف اسلامی باشد، گفت: حرکت در مسیر سیره بزرگان دین انسان را از همه نظر بیمه می کند و ضمانت سعادت در این دنیا و آخرت می باشد.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در جهان غرب اخلاق به گوشه ای رانده شده است و جایگاهی در زندگی انسان ها ندارد، لذا باید مواظب باشیم که این بداخلاقی ها به داخل جامعه ما نفوذ پیدا نکنند.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: یکی از مراکز مهم در بحث ترویج اخلاق دینی و حسنه همین حوزه ها و مدارس علمیه اند، لذا وظیفه طلاب و روحانیون در بحث اخلاقیات جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد: خوشبختانه منابع مستند در بحث اخلاق در دین اسلام به ویژه در کتب اهل تشیع بسیار فراوان است، لذا باید بتوانیم که این منابع را استخراج و در جامعه بسط دهیم.

در ادامه این مراسم، یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام به مناسبت میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، مدیحه سرایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha