سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی:

حوزه/ امام جمعه موقت همدان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: مسئولان حداقل برای رضای خدا حداکثر تلاش خود را جهت رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در خطبه‌ های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، با تبریک میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را بهترین زمان برای حفظ مشترکات شیعیان با برادران اهل سنت دانست و گفت: شیعیان به همراه برادران اهل سنت باید استدلال‌های یکدیگر را بشنوند و به تبادل نظر بپردازند.

امام جمعه موقت همدان افزود: مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی در بین شیعیان و اهل سنت مشترک است، به این دلیل که سیره پیامبر اسلام(ص) و همه انبیا نیز همین رفتار بوده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که پیامبر(ص) در جنگ های خود استکبار ستیزی را به ما یاد داده است اظهار داشت: امروز اکثر کشورهای اسلامی به این باور رسیده اند که باید در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: امروز پس از آن که مقاومت و استکبارستیزی توسط جمهوری اسلامی ایران در منطقه تبیین شده است، دیگر ماندن صهیونیست‌ ها در منطقه اتفاقی دشوار است.

مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه حوزویان باید در زمینه تبیین گام دوم پیشگام باشند، ابراز داشت: جوانان کشور با حضور خود در جبهه ها و نجات کشور از دستان طاغوت به جهانیان ثابت کردند که نجات‌دهنده مردم، همان عمل به دین است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت صادق(ع) چهار هزار شاگرد را در این مکتب تربیت کردند و حوزویان امروز افتخار این را دارند که دنباله رو این راه هستند.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: اگر امام صادق(ع) و این مکتب و حوزه‌های علمیه نبودند، امروز داعشیان خط اسلام را منحرف می کردند و آن را به سمت اسلام آمریکایی می‌بردند.

وی به لزوم اجرای عدالت اشاره کرد و گفت: هر فردی عدالت را باید در محدوده اختیارات خودش اجرا کند و لازمه این کار نیز این است که افراد در درجه اول خودشان عادل باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه رئیس جمهور موظف به اجرای عدالت و پشتیبانی از افراد مجری آن است، خاطر نشان کرد: ما پشتیبانی و حمایت خود را از برخوردهای مشروع، قانونی و مبارزه با فساد توسط رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، یادآور شد: اگر کسی به شورای نگهبان جسارت کند باید بداند که این اقدام او جسارت به قانون، مجتهدان و منتخبان امام و رهبری است که نتیجه اش تضعیف قانون اساسی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه با تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: همه ما باید با افتخار عضو بسیج شویم چرا که این بسیج بود که در کنار سپاه کشور را توانست حفظ کند.

وی، داشتن بصیرت در انتخابات مجلس را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در ایام انتخابات مراقب باشیم تا مسائل غیر ارزشی را فدای ارزش‌های اسلامی نکنیم و بدانیم زمانی کشور گلستان خواهد شد که مجلس حافظ و پاسدار حقوق مردم باشد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، تاکید کرد: مسئولان حداقل برای رضای خدا حداکثر تلاش خود را جهت رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

وی با بیان اینکه نباید همه تقصیر ها را به گردن تحریم ها بیندازیم، یادآور شد: دولت باید یارانه به افراد کم‌ درآمد اختصاص دهد و این جای سؤال است که چه نیرویی وجود دارد تا یارانه افراد پردرآمد حذف نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha