جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ امروز اسرائیل در بهم ریختگی بسیاری به سر می برد؛ چراکه بُرد موشک های جمهوری اسلامی ایران، لرزه بر اندام آنان انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه طلاب و فضلای مرند و جلفا که امروز در ساختمان طلاب آذربایجان شرقی در قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ابراز همدردی به خاطر زلزله برخی از مناطق آذربایجان شرقی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی این قدرت را به نظام، مردم و مسئولین داده است که نگذارند آلام مردم نسبت به مصیبت های وارده بیشتر شود و ان شاءالله در رابطه با زلزله استان آذربایجان شرقی نیز مسئولین کمک حال مردم خواهند شد.

وی ابراز داشت: ما امسال سیل سنگینی را داشته ایم که به برکت انقلاب، نظام و مردم خدمات بسیار مناسبی به مردم عرضه شد و طلاب و فضلا هم انصافا خوش درخشیدند و در کنار مردم به خدمت رسانی مشغول بوده اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خاطرنشان ساخت: این حضور پرشور مردم و طلاب و فضلا در کنار سیل زدگان و زلزله زدگان، از برکات انقلاب اسلامی ایران می باشد که باید شکرگذار آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: ما در روز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) قرار داریم و اگر به تاریخ بنگریم، ولادت محدود پیامبرانی حادثه ساز بوده و در تاریخ ثبت شده است که یکی از آنان حضرت مسیح (ع) و دیگری نبی مکرم اسلام و مقام عظمای رسالت، حضرت رسول اکرم (ص) بوده است.

وی بیان داشت: خداوند متعال این توفیق را به ما داده است که در بهترین زمان ممکن پس از رسول گرامی اسلام (ص) واقع شده و انقلاب اسلامی را با چشمان خود دیده و بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و امام خامنه ای را داشته و داریم که از افتخارات ماست.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اظهار داشت: اعتقاد بنده این است که باید روزانه خداوند متعال را شاکر باشیم که ما را در این زمان خلق کرده تا شاهد این بزرگی ها و نعمت ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: بنده در ۱۶ سالگی برای تحصیل وارد شهر مقدس قم شدم که در آن زمان، واقعا خفقان بسیار زیادی بود و هیچ امیدی به آینده نداشتیم؛ اما امام راحل راه اندازی نظام و انقلابی را آغاز کرد که مایه قدرت و نعمت برای مردم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: نبی مکرم اسلام در یکی از بیانات خود فرمودند: «أعظم الناس نصیبا فی الاسلام اهل الفارس/ بیشترین کسانی که توانستند از اسلام بهره برداری کنند، اهل فارس بوده اند» که با توجه به این روایت، احساس می شود که انقلاب اسلامی ایران، بنابر فرموده پیامبر (ص) بهترین نصیب برای مردم فارس بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تصریح کرد: با انقلاب اسلامی ایران، بیداری برای همگان حاصل شد و دشمنان از این بیداری ها و بصیرت هراسانند؛ و الا اگر فقط به نماز و روزه و مسجد خود بپردازیم، دشمن هیچ کاری با ما نخواهد داشت.  

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: اگر شاهد شهادت حججی ها در سوریه و عراق هستیم، نشان دهنده همین بیداری ها و بصیرت ها بوده است؛ شهید محسن حججی با بیداری خود کاری کرد که اسم و نام او در تاریخ برای همگان ثبت شد.

وی اظهار داشت: انقلاب ما به جایگاهی رسیده است که جلیقه زردهای فرانسوی دل به این انقلاب بسته اند؛ یمنی ها و فلسطینی ها و ... که جای خود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ابراز داشت: امروز اسرائیل در بهم ریختگی بسیاری به سر می برد؛ چراکه بُرد موشک های جمهوری اسلامی ایران، لرزه بر اندام آنان انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان در سال ۱۳۶۸ به أمر امام خمینی (ره) که به عنوان منشور روحانیت صادر شد، فعالیت خود را آغاز کرد که بحمدالله در دوره هشتم آن قرار داشته و هر دوره نیز چهار سال به طول می انجامد.

وی تصریح کرد: از جمله وظایف نمایندگان طلاب، پیگیری موضوعات معیشتی طلاب، پیگیری فعالیت های فرهنگی و مذهبی در منطقه و شهر، پیگیری فعالیت های تحصیلی طلاب، پیگیری فعالیت مسئولان شهر و منطقه، روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به مسائل روز، بصیرت افزایی نسبت به انتخابات های پیش رو و ... می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا بیان داشت: در حال حاضر، ۱۲ کمیسیون در مجمع نمایندگان طلاب فعال است که در موضوعات گوناگون فعال بوده و بحمدالله طرح های مناسبی از سوی مجمع به بزرگان و نهادهای حوزوی ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب بحمدالله دستاوردهای خوبی برای حوزه های علمیه داشته است؛ البته کارهای مجمع بدون سروصدا انجام می شود؛ ولی تلاش کردیم فعالیت های مثمرثمری در موضوعات گوناگون داشته باشیم.  

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان می تواند با پیشنهادات و طرح های خود در تصمیم گیری های مراجع عظام تقلید و مرکز مدیریت حوزه تأثیرگذار باشد که راه اندازی مرکز خدمات حوزه های علمیه از جمله طرح های مجمع نمایندگان بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در ادامه به موضوع شهریه طلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب نسبت به مشکلات معیشتی طلاب واقف بوده و بسیار دلسوزی و دغدغه دارند و به مدیران حوزوی توصیه هایی نیز داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: اخیرا نامه ای نیز به دفتر مقام معظم رهبری نسبت به مشکلات معیشتی طلاب ارائه شده است تا تصمیم گیری هایی برای این موضوع انجام شود و قول هایی نیز داده شده است.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مبهوتی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: تشکیلات مجمع نمایندگان طلاب، تشکیلاتی مشورتی در سطح کلان حوزه بوده که مشکلات و معضلات را به بزرگان حوزه منتقل خواهد کرد.

وی ابراز داشت: یکی از طرح هایی که در چند جلسه اخیر مجمع نمایندگان از سوی کمیسیون آموزش مطرح شده است، طرح «درس تطبیق العلم»  است که با رأی نمایندگان، پذیرفته شده و در حال نهایی شدن طرح است.

نماینده طلاب مرند و جلفا خاطرنشان ساخت: با جانمایی این درس در دروس حوزه های علمیه، یکی از زمینه های اجتهاد در حوزه های علمیه به سرانجام رسیده و کارآیی بسیار مناسبی برای طلاب خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مبهوتی تصریح کرد: یکی از طرح های مجمع نمایندگان مرتبط با موضوع معیشت طلاب است که نمایندگان در حال تکمیل این طرح نیز برای ارائه به بزرگان حوزه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha