جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب امام صادق

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی با اشاره به گفتارها و مواضع اخیر برخی مسئولان، گفت: برخی در داخل کشور با رفتار و گفتار خود در حال تکمیل پازل دشمن هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در واکنش به افزایش نگرانی ها مردم بر اثر فشارهای اقتصادی اخیر، اظهار کرد: خطری که پیامبر(ص) در ماه های آخر عمر با برکتشان از آن احساس خطر می کردند، کم بودن مومنین و کثرت منافقینی بود که بر زبان چیزی می گویند و در دل چیز دیگری دارند و حتی در خطبه حضرت زهرا(س) نیز اشاره ای صریح به نفاق شده است.

وی عنوان کرد: عمده دلیل ضربه ها و آسیب هایی که جامعه اسلامی در طول تاریخ دیده به دلیل عدم شناخت جریان نفاق است  واین عدم شناخت تا به امروز همچنان وجود دارد و جامعه ما ضربه های زیادی از آن دیده است.

کارشناس دینی تصریح کرد: در سوره توبه، نساء، احزاب  و منافقین و آیات مختلف قرآن کریم جریان نفاق به روشنی و صراحت بیان شده است وخطر این جریان به مردم هشدار داده شده است، اما جامعه اسلامی نسبت به این امر غفلت ورزیده است، این اختلافی که امروز بین بیش از یک میلیارد مسلمان جهان وجود دارد که با پول مسلمین برادر کشی می شود، نشات گرفته از عدم شناخت جریان نفاق است.

حجت الاسلام  ابطحی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی امروز هم دچار این وضعیت است، در جامعه زمان پیامبر(ص) شناخت نفاق و سران آن سخت بود و پشت پرده های مخفی  وجود داشت، اما امروز شناخت جریان نفاق بسیار راحت تر است.

* امروز حیات برخی در ایجاد فتنه وآشوب در جامعه اسلامی است

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۴ در سخنرانی خود جریان نفاق را به طور کامل بیان کرده اند، امروز مشاهده می کنیم برخی حرف ها را ترامپ می زند  استکبار می زند و بعضا از گلوی افراد داخلی هم بیرون می آید که این امر چیزی جز نفاق نیست.

کارشناس سیاسی با اشاره به این که امروز برخی در داخل کشور درحال تکمیل کننده پازل دشمن علیه ملت و نظام ایران هستند، ابراز داشت: قرآن کریم شاید حدود ۵۰ نشانه برای منافقین شمرده شده است.

وی بیان کرد:  امروز واقعیت هایی در کشور رخ می دهد که مطابقتی با جریان نفاق در زمان صدر اسلام دارد، بیان کردن جملاتی  چون اینکه امام حسن(ع) امام مذاکره وصلح بود، عاشورا واقعه مذاکره و امام رضا(ع) امام مناظره وسازش است همگی نشات گرفته از نفاق است.

حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت: امروز همچنان دولتمردان با آنکه با دشمن مذاکره کرده اند و بدعهدی آمریکاییان را دیدند و ضرر بزرگ کردند باز هم دنبال ادامه این مسیر است.

وی ابراز کرد: آیه ۶۵ سوره انفال که رئیس جمهور در یزد به آن استناد کردند، سابقه و شان نزول و تفسیر خاصی دارد  که بیانگر آن است پیامبر در همه حالت هایی آن که یهودیان نقض پیمان کردند با آنها وارد جنگ می شد و آنها را شکست می داد.

* مهمترین شاخصه جریان نفاق همگامی با دشمن است

کارشناس سیاسی یادآور شد: استفاده ابزاری و تفسیر نادرست از آیات قرآن، حربه جدید است؛ امروز حیات برخی در ایجاد فتنه وآشوب در جامعه اسلامی است و هر روز به بهانه های مختلف، قصد گرم کردن سَر مردم را دارند و قطعا این اتفاقات در آستانه انتخابات بزرگ مجلس بیشتر می شود.

حجت الاسلام ابطحی اذعان کرد: نسبت دادن مشکلات کشور به رهبری، حمله به قوه قضائیه و ... نقشه شوم دیگری است که اعتماد مردم نسبت به ولایت را تضعیف کنند؛ نفاق زمانی رشد می کند که مردم را درگیر مسائل حاشیه ای بکند تا از اتفاقات حقیقی و اصلی دور شوند.

وی بیان داشت: هر کسی کاری بکند که دشمن برای او سوت و کف بزند، در مسیر نفاق گام برداشته است؛ وظیفه امروز انقلابیون شناخت جریان نفاق است و مهمترین شاخصه جریان نفاق همگامی با دشمن است

کارشناس دینی در پایان به طلاب هشدار داد: در عرصه اعتراض به نفاق در عین حال آتش به اختیاری، نباید کاری بکنیم که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

 در پایان این جلسه، جمعی از طلاب انقلابی همراه با مردم و در اعتراض به افزایش فشار اقتصادی به مردم از سوی دولتمردان، با در دست داشتن پلاکادرهایی شعار سر دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha