جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیر سازمان مدارس صدرا با امام جمعه زنجان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در زنجان خواستار توسعه کمّی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی (صدرا) شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه توسعه معارف و علوم دینی به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی های د ر جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدارس صدرا بستر مناسبی برای توسعه معارف و علوم دینی در جامعه هستند که باید به این اصل توجه ویژه صورت بگیرد.

وی حضور تیم جدید در سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان فرصت مناسب برای توسعه فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود:  با حضور تیم جدید مدیریتی در سازمان تبلیغات اسلامی شاهد رشد و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌ها و مأموریت ها خصوصاً مدارس صدرا هستیم.

خاتمی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا باید مورد توجه قرار گیرد، راه اندازی مدارس صدرا را گامی مهم و ارزشمند برای توسعه علوم و معارف دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: بستر موجود در مدارس صدرا بستر مناسب و خوبی است و باید برای توسعه کمی و کیفی این مدارس تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه طرح کلی مدرسه صدرا با رویکرد افزایش کمّی و کیفی برنامه‌ها توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تدوین و ارائه شود، افزود: استان زنجان، استان عالم پرور و دارای زیرساخت‌های مناسب در زمینه علوم  و معارف دینی است و مجموعه استان در حد توان فضا و بستر مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های مدارس صدرا را فراهم خواهد کرد.

 خاتمی با بیان اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا یکی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در استان و شهر زنجان وجود دارد که می‌توان در راستای توسعه علوم و معارف اسلامی از آن بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه مدارس صدرا برای دختران باید برنامه ریزی ویژه صورت دهد، گفت: استان زنجان ظرفیت خوبی برای راه اندازی مدارس صدرا ویژه دختران دارد.

حجت الاسلام حامد تقدیری، مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی نیز در ادامه با اشاره به تحصیل ۱۲ هزار نفر دانش آموز در مدارس صدرا، گفت: سازمان  تبلیغات اسلامی نگاه ویژه‌ای به مدارس صدرا داشته و برای توسعه کمی و کیفی این مدارس برنامه ریزی علمی و عملیاتی صورت داده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدرسه صدرای زنجان در موقعیتی نابسامان در حال تحصیل هستند، افزود: نیاز به مکانی جدید برای برگزاری کلاس‌ها بیش از پیش در این مدرسه احساس می‌شود.

تقدیری با اشاره به اینکه رویکرد ما در قبال مدارس صدرا نگاه حمایتی برای پرورش و آماده سازی نوجوانان برای ورود به حوزه است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه به مدارس صدرا دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha