چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان، حوزه های علمیه را کانون فکری و عقیدتی جهان اسلام خواند و گفت: بزرگان دین خدا در این مراکز رشد و نمو یافته اند و نمونه بارز آن امام خمینی (ره) بودند که اکنون نام ایشان در جهان بشریت می درخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج اظهار داشت: حوزه های علمیه سهم بسیار مهمی در پاسداشت از داشته های دینی و اسلامی دارند، لذا نباید اجازه دهیم که این مراکز مهم دینی در کشور به حاشیه برده شوند.

 استاد حوزه علمیه کردستان گفت: حوزه های علمیه را باید کانون فکری و عقیدتی جهان اسلام دانست؛ بزرگان دین خدا در این مراکز رشد و نمو یافته اند و نمونه بارز آن امام خمینی (ره) بودند که اکنون نام ایشان در جهان بشریت می درخشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه طلاب باید در دوران تحصیل، تمام همت خود در راستای فراگیری علوم دینی و معرفتی را فرا گیرند، تاکید کرد: طلاب علاوه بر مطالعه کتب درسی و حوزوی باید مطالعات غیردرسی و فعالیت های پژوهشی نیز داشته باشند و برای یافتن مسایل و شبهات، کتب و آثار بزرگان و عالمان دینی را به خوبی مطالعه نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یک طلبه خوب و کامل، طلبه ای است که هم روحیه انقلابی داشته باشد و هم اینکه تحول گرا و از سکون و انفعال به دور باشد.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه فضا برای تحصیل طلاب در کشور مهیاست و باید قدر این فرصت را بدانیم، زیرا اگر از علما درباره وضعیت حوزه های علمیه در رژیم گذشته بپرسید متوجه این تحول فاحش خواهید شد.

وی تصریح کرد: در زمان ستم شاهی حوزه های علمیه به شدت تحت فشار دستگاه فاسد حکومت و نهادهای امنیتی بودند و برخوردهای شدیدی با علما و روحانیون صورت می گرفت که نمونه بارز آن فاجعه مدرسه فیضیه قم بود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود گفت: باید تسلط  طلاب بر علوم دینی به حدی باشد که در زمان تبلیغ بتوانند پاسخگوی هرگونه سئوال و یا شبهه ای باشند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد: تا زمانی که سطح علمی خود را بالا نبرید نمی توانید به عنوان یک ملبغ و مروج دینی کامل و جامع محسوب شوید، لذا قدر لحظه لحظه حضور در مدارس علمیه را بدانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha