پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختاری امام جمعه ساوجبلاغ

حوزه/ حجت الاسلام مختاری گفت:آینده قضاوت خواهد کرد که این مرد بزرگ الهی ( رهبر معظم انقلاب ) چه فداکاری و ایثاری انجام دادند که این بار را بر دوش خود کشیدند تا نظام مصون از اتفاقات بزرگتر بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مختاری، امام جمعه ساوجبلاغ در جلسه طلاب و فضلای استان البرز که شب گذشته در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: بنده قریب به یک سال است که در خدمت مردم عزیز ساوجبلاغ بوده و آنچه در این مدت از مردم شریف مردم این منطقه مشاهده کردم ، صفا، صمیمیت و ولایتمداری بوده است.

وی ابراز داشت: یکی از جاذبه های استان البرز برای بنده، حضور یک شخصیت عالم، فاضل، انقلابی، مجاهد و شجاع به عنوان نماینده ولی فقیه در استان است که انصافا جای تقدیر از ایشان دارد.

امام جمعه ساوجبلاغ خاطرنشان ساخت: اعتقاد ما این است که اولین وظیفه امام جمعه در هر منطقه، ساماندهی و ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی آن منطقه است که با این نگاه، تمام مساجد منطقه را سرکشی کرده و پشت سر امام جماعت محترم مسجد نمازی را اقامه کرده و شنونده سخنان مردم بودیم تا بتوانیم با اوضاع و احوال فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه آشنایی پیدا نماییم.  

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: یکی از واقعیت هایی که باید به آن اشاره کرد، تخریب دشمنان نسبت به روحانیت است که شاهد آن در استان البرز نیز هستیم و سبب برخی مشکلات شده است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم ساماندهی و تغییر وضعیت فرهنگی اتفاق بیفتد، باید دیوار میان مردم و روحانیت فرو ریخته و همسویی و همراهی مردم اتفاق بیفتد تا بتوانیم شاهد وضعیت مناسب تری باشیم.

امام جمعه ساوجبلاغ اظهار داشت: برنامه های کوتاه مدتی که در این مدت برنامه ریزی کردیم، بر اساس تقویت نهاد نمازجمعه با مردم بوده است تا بتوانیم شاهد همراهی آنان برای انجام وظایف باشیم.

حجت الاسلام مختاری ابراز داشت: اگر بتوانیم فعالیت های برنامه محور در شهرستان داشته باشیم، می توانیم موفق شویم و این تجربه را در شهرستانی که قبلا در آن به عنوان امام جمعه حضور داشتم، کسب کرده ایم و دستاورهای بسیار خوبی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز در حال رصد و تحلیل وضعیت موجود در ساوجبلاغ هستیم تا بر اساس آن، اطلس اجتماعی را تدوین کرده و بر اساس آن به فعالیت بپردازیم.

امام جمعه ساوجبلاغ تصریح کرد: امروز اندیشکده ای در ساوجبلاغ راه اندازی شده تا بتوانیم بر اساس دریافت داده ها، برنامه های متناسب با مشکلات و معضلات ارائه نماییم.

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: نیازمند پیشنهادات و نظرات طلاب و فضلای منطقه هستیم تا بتوانیم الگویی مناسب برای منطقه ساوجبلاغ تهیه کرده و به اجرا برسانیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع گرانی بنزین پرداخت و اظهار داشت: قانون هدفمندکردن یارانه ها دولت را مکلف کرده است که قیمت حامل های انرژی را سالانه با شیب ملایم بیشتر نماید؛ اما دولت در شش سال گذشته نسبت به بنزین این کار را انجام نداد  و یک دفعه ۳۰۰ درصد بر قیمت آن افزود که سختی های فراوانی را برای مردم در پی خواهد داشت.  

امام جمعه ساوجبلاغ ابراز داشت: ما در زمان مقابله ملی با استکبار جهانی قرار داشته و در مقطعی حضور داریم که تحریم ها اثرات مدنظر استکبار را نداشته و به وفاقی رسیده بودیم؛ اما با تصمیمی که درباره بنزین گرفتند، کشور را به این وضعیت رسانده اند .

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان ساخت: گلایه دوم ما از مجلس شورای اسلامی است که در این شش سال نسبت به دولت تذکری نداشته و باید برای انجام آن پافشاری می کردند تا مسئله ای مثل بنزین یکدفعه ۳۰۰ درصد افزایش قیمت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه  نمایندگان مجلس باید وکیل مردم باشند؛ نه وکیل دولت افزود :  خروجی این کارها همین وضعیت اخیر بود که پس از افزایش بالای قیمت بنزین، شاهد حوادث و اتفاقات گوناگون در کشور هستیم.

وی به سخنان رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج درباره موضوع بنزین اشاره کرد و ابراز داشت: آینده قضاوت خواهد کرد که این مرد بزرگ الهی چه فداکاری و ایثاری انجام دادند که این بار را بر دوش خود کشید تا نظام مصون از اتفاقات بزرگتر بماند.

امام جمعه ساوجبلاغ خاطرنشان ساخت: ایشان در ابتدای درس خارج خود فرمودند نظرات کارشناسی در خصوص بالارفتن قیمت بنزین متفاوت است و بنده هم در این خصوص صاحب نظر نیستم؛ اما به موضوع مردم سالاری احترام گذاشتند و از تصمیم سران سه قوه که مسئول دو قوه آن با انتخاب مردم انتخاب می شوند، حمایت کردند.

امام جمعه ساوجبلاغ اظهار داشت: وقتی فتنه در سال ۸۸ اوج گرفت، بسیاری از بزرگان از سر خیرخواهی به رهبر انقلاب سفارش کردند که انتخابات را مجدد برگزار کنید؛ اما ایشان مردانه ایستادند و تمام مشکلات را به جان خریدند تا الی الابد در این نظام انتخابات های دیگر هم به درستی برگزار شود؛ اگر ایشان انتخابات دیگری برگزار می کرد، در سال ۹۲ و ۹۶ هم باید کاندیداهایی که رأی نیاوردند، آشوب کرده و طالب انتخابات دیگری می شدند؛ اما ایشان ایستادند و نگذاشتند انتخابات مجدد برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ابراز داشت: اگر رهبر معظم انقلاب در مقابل این موضوع نمی ایستادند، فردا بر سر مذاکره، موشک، حجاب و ... شاهد آشوب های خیابانی و کوتاه آمدن نظام بودیم و نمی توانستیم مشکلات را جمع کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت استان البرز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این استان دارای چندگانگی در موضوعات مختلف است و در موضوع بالارفتن قیمت بنزین هم شاهد مشکلاتی بوده ایم.

امام جمعه ساوجبلاغ تصریح کرد: در روز اولی که در هشتگرد اعتراضات انجام شد، ۲۰ نفر دستگیر شدند که ۱۸ نفر از آنان، زن و دو نفر از آنان مرد بودند که نکته قابل توجه اینجاست که ۱۹ نفر از این افراد، غیر بومی و فقط یک نفر بومی منطقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: حضور این افراد کاملا برنامه ریزی شده بود و هماهنگی سازمان یافته ای وجود داشت تا اغتشاشاتی در منطقه داشته و با سلاح گرم وارد برنامه خود شدند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های آشوب گران از شب اول آشوب ها، غارت اموال بود که این برنامه کلید خورد.

امام جمعه ساوجبلاغ ابراز داشت: ۱۵۰ نفر از لیدرها و سرشاخه های آشوب گران تا دیروز در کرج توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و امروز هم شاهد مشکلات کمتری بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان از طلاب و فضلا درخواست کرد برای ساماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی در منطقه حضور پیدا نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha