جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار مجیدی

حوزه/ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: آنهایی که در خیابان‌ها اغتشاش ایجاد کردند از مردم نیستند، آنها گروهای معاندی هستند که در مقابل نظام ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تقدیر از حضور به موقع مردم همدان در تجمع دفاع از اقتدار و انقلاب اظهار کرد: مردم دارالمؤمنین همدان یک بار دیگر برای دفاع از انقلاب اسلامی حضور گسترده داشتند.

 وی ادامه داد: این توطئه از سوی سرآمد استکبار، آمریکا طراحی شده بود تا سنگی بر سر راه انقلاب اسلامی بیندازد و از پیشرفت آن جلوگیری کند که مردم شهیدپرور ایران و همدان با بصیرت خود بار دیگر با رهبر انقلاب تجدید بیعت کردند و محکم در برابر این توطئیه ایستادند.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: این نعمت بزرگی است که باید سجده شکر برای آن به جا آورد چراکه شاهد بودیم مردم نه تنها دشمنان را همراهی نکردند بلکه در برخورد با اغتشاشگران ورود پیدا کردند به گونه‌ای که موارد مشکوک را مرتب تماس گرفته و گزارش دادند و ما نیز توانستیم از اطلاعات آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی در استان بین دستگاه نظامی، انتظامی و امنیتی وجود داشت، افزود: این موضوع در سرکوب توطئه‌های دشمنان بسیار موثر بود.

 اغتشاشگران معاند هستند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: آنهایی که در خیابان‌ها اغتشاش ایجاد کردند از مردم نیستند، آنها گروهای معاندی هستند که در مقابل نظام ایستاده‌اند و شاهد بودیم که دشمنان در تلویزیون و صحنه‌های اطلاعاتی خود گفتند که سه سال است برای انجام حرکتی در راستای متوقف کردن نظام اسلامی کار می‌کنند و نیرو تربیت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بزرگداشت هفته بسیج گفت: بزرگ‌مرد بسیجی اسلام امیرالمومنین علی(ع) بودند و از زمان ایشان تا به امروز نیروهای بسیجی در تمام صحنه‌ها خوش درخشیده‌اند، در این چند روز اخیر به خوبی جلوه‌های زیبای بسیج را شاهد بودیم و دیدیم که چگونه نیروها پای کار هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرموده‌اند بسیج بدون توقع کار می‌کند، ادامه داد: بسیجیان استان در این ماموریت‌های اخیر خالصانه وارد شدند تا آن را به خوبی پشت سر گذاشتیم، امیدواریم با همکاری سران سه قوه بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در کشور باشیم.

مجیدی از برنامه‌های هفته بسیج سخن گفت و افزود: هفته بسیج امسال فرقی با سال‌های گذشته دارد و آن این است که در چهل سالگی بسیج هستیم یعنی امروز چهل سال از عمر پربرکت بسیج می‌گذرد.

 دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جماعات

وی با بیان اینکه اگر امروز می‌بینیم که استکبار با کینه با ما برخورد می‌کند شاید یکی از دلایل آن استمرار بسیج روی اعتقادات مردم بوده است، بیان کرد: چه عزیزانی که با این تفکر بسیجی و در این مسیر به آرزوی خود یعنی مقام شامخ شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری ۵۳ عنوان برنامه  و ۸۰۰ ریزبرنامه در هفته بسیج خبر داد و گفت: اولین روز هفته بسیج مصادف با پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه است که عطرافشانی گلزار شهدا را در سراسر استان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جماعات در تمام شهرستان‌ها طی این روز بیان کرد: آغاز اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور در روز اول هفته بسیج برگزار می‌شود که پیش‌بینی شده ۳ هزار نفر اعزام شوند.

مجیدی از برگزاری برنامه یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله» اشاره کرد و اظهار کرد: ۶۰ برنامه در قالب آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا با عنوان طرح «مهر ولایت» برگزار می شود که ۵۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا را در برنامه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ۴۰ میز خدمت را به عنوان چهل سالگی بسیج راه‌اندازی خواهیم کرد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در روز دوم هفته بسیج با عنوان «بسیج، اخلاق و معنویت» برگزاری دعای ندبه و سخنرانی‌های علمی و فرهنگی با عنوان بسیج زمینه‌ساز ظهور در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه میقات صالحین را با حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه خواهیم داشت.

وی به ارائه مشاوره‌های رایگان توسط نخبگان و اساتید بسیج اشاره کرد افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌هاست.

مجیدی با بیان اینکه روز شنبه سومین روز از هفته با عنوان «بسیج، علم و فناوری» نامگذاری شده است، گفت: در این روز نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی بسیج را در تالار قرآن افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به آموزش استفاده از رسانه برای ۶ هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان افزود: یکی از آسیب‌های موجود این است که دانش‌آموزان آگاهی لازم را برای استفاده از رسانه ندارند که برنامه آموزشی را برای آنها خواهیم داشت.

فرمانده انصارالحسین(ع) استان همدان از رونمایی سامانه جامع برخط «ناب» خبر داد و گفت: هر بسیجی در این سند می‌داند جایگاهش کجاست و چه باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه سوم آذرماه با عنوان «بسیج، سبک زندگی اسلامی و ایرانی» نامگذاری شده است خاطرنشان کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و برگزاری یادواره شهدای زن ایثارگر از برنامه‌های این روز از هفته بسیج است.

مجیدی از افتتاحیه مهدهای قرآنی در این هفته خبر داد و گفت: پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، فرهنگ و بصیرت» نامگذاری شده که تیم‌های جهادی و پیشکسوتان بسیح را به مناطق محروم در این روز اعزام خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش معرفی الگوهای برتر زندگی و معلمان برتر تراز اسلام افزود: برپایی همایش مربیان طرح شهید "بهنام محمودی" با همکاری آموزش و پرورش در ۸۵ مدرسه برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به برگزاری نشست «روشنگری و بصیرت» با موضوع تبیین گام دوم انقلاب با نقش بسیج گفت: پنجم آذرماه با عنوان دفاع و امنیت نامگذاری شده که در اکثر شهرستان‌ها تجمع بسیجیان در برنامه پیش‌بینی شده است.

وی از تجمع ۱۰ هزار بسیجی استان در شهر همدان در روز پنجم یا هفتم آذرماه خبر داد افزود: احتمالا فرمانده کل سپاه مهمان این مراسم است که در سالن انقلاب همدان برگزار خواهد شد.

 ۵۰۰ مورد جهیزیه برای نوعروسان نیازمند توزیع خواهد شد

مجیدی با اشاره به ساخت اردوگاه صیانت در نهاوند برای تربیت افراد بهبودیافته از اعتیاد بیان کرد: این اردوگاه به عنوان اردوگاه کار فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان به نام «برفیان» به دلیل سیل آسیب دیده که یک کیلومتر فاصله از این روستا روستایی را به این نام خواهیم ساخت و در این روزها کار ساخت آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه ششم آذرماه با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد و خدمات‌رسانی» نامگذاری شده است گفت: برگزاری جشنواره حلقه‌های صالحین و تجلیل از اعضای آنها نیز در برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قرار است ۵۰۰ مورد جهیزیه برای نوعروسان نیازمند طی امسال و ۵۰۰ مورد نیز سال بعد تهیه شود خاطرنشان کرد: ۲۰۰ مورد از این جهیزیه‌ها را در هفته بسیج بین آنها توزیع خواهیم کرد.

مجیدی از برگزاری اختتامیه جشنواره «حبیب حرم» که در مورد شهید همدانی بوده سخن گفت و افزود: در این هفته آئین افتتاح پروژه‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۰ پروژه را در استان انتخاب کرده‌ایم و آیین افتتاح پروژه‌ها را در هفته بسیج در برنامه خواهیم داشت از احداث و مرمت ۱۸ پروژه خبر داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ساخت ۲۸ خانه عالم را در سراسر استان خبر داد و افزود: ۲۵ سالن ورزشی را در نقاط مختلف استان افتتاح خواهیم کرد.

مرمت ۴۵ مدرسه با همکاری با آموزش و پرورش

وی با اشاره به مرمت ۴۵ مدرسه با همکاری با آموزش و پرورش بیان کرد: تامین آب و تاسیس شبکه آبرسانی در چهار روستا از دیگر اقدامات بوده است.

مجیدی با بیان اینکه برای یک پروژه ۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بودند که با یک دهم این هزینه کار انجام شد افزود: کار ۲۰۰ مدرسه احداثی و ۲۲۳ مدرسه مرمتی انجام شده و تحویل داده شده است.

وی با اشاره به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار بسته غذایی را بین سیل‌زدگان این منطقه توزیع کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ۵۹ هزار و ۸۰۰ دست لباس و پوشاک نیز توزیع شد گفت: ۱۳ هزار تخته پتو و ۵۰۵ تخته فرش جمع‌آوری و تحویل داده شد.

وی با اشاره با توزیع ۲۹۰ هزار بطری آب معدنی بین سیل‌زدگان و ۴۰۰ هزار قرص نان افزود: قریب به یک‌هزار و ۲۰۰ کیسه نان توزیع شد.

مجیدی با اشاره به توزیع ۶۴ هزار بسته بهداشتی بیان کرد: استقرار اکیپ‌های پزشکی و تهیه و ارسال ۱۷۰ هزار گونی سنگری برای بستن سیل از دیگر اقدامات بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بسیج شرکت‌های دانش‌بنیان دارد یا خیر؟ بیان کرد: شاید در این حد نباشد اما در حوزه اشتغالزایی ورود کرده‌ایم و طرح‌هایی را به تهران نیز معرفی کرده‌ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان سخنانش از راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه با هدف اشتغالزایی در استان خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha