جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در بحث فرهنگ سازی مطالعه کم کاری های بسیار داشته اند، تاکید کرد: ملت ایران از قدیم الایام اهل مطالعه و دانش بوده اند و دانشمندان و فرهیختگان بسیاری به دنیا معرفی کرده اند ولی وضعیت کنونی مطالعه مردم ایران به هیچ وجه در شان این ملت نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام حمید بهرام پور، امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران بیجار که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار گردید، اظهار داشت: یکی از بهترین دوستان برای هر کسی کتاب است و می توانیم  اوقات فراغت خود را با مطالعه سپری کنیم و نیز بر علوم خود بیفزاییم.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: از این روست که بزرگان همواره ما را به امر مطالعه تشویق می کنند، زیرا می دانند که مطالعه مزایای بسیاری برای همه دارد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: شما طلاب نیز باید سعی کنید بخشی از برنامه روزانه خود را به امر مطالعه اختصاص دهید.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به پایین بودن آمار مطالعه در کشور بیان کرد: در بحث پایین بودن مطالعه در کشور عوامل بسیاری دخیل هستند و نمی توان تنها مردم یا دولت را متهم دانست.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: در بحث مطالعه مراکز علمی به ویژه مدارس علمیه و حوزه ها باید تلاش کنند که فرهنگ مطالعه در جامعه را نهادینه سازی کنند، اگر مطالعه در کشور بیشتر شود شاهد کاهش بسیاری از معضلات خواهیم بود ، زیرا بین مطالعه و کاهش ناهنجاری ها ارتباط مستقیم وجود دارد.

این استاد حوزوی ادامه داد: خوشبختانه کتب مورد نیاز به راحتی در اختیار علاقمندان قرار دارد و همچنین کتابخانه عمومی نیز در هر شهر و گاها روستاها ایجاد شده است، پس شرایط برای مطالعه مهیاست.

حجت الاسلام بهرام پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در بحث فرهنگ سازی مطالعه کم کاری های بسیار داشته اند، تاکید کرد: ملت ایران از قدیم الایام اهل مطالعه و دانش بوده اند و دانشمندان و فرهیختگان بسیاری به دنیا معرفی کرده اند و وضعیت کنونی مطالعه مردم ایران به هیچ وجه در شان این ملت نیست.

معاون آموزش مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: البته ناگفته نماند که در بحث انتشارات کتب کاستی هایی داریم و نیز حمایت های دولتی در بحث یارانه به ناشران، نویسندگان و مولفان نوسان دارد و این عوامل باعث تشکیک افکار این صنف گردیده است.

حجت الاسلام بهرام پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: لذا دولت باید بودجه بیشتری را در اختیار حوزه فرهنگ به ویژه چاپ و نشر کتب قرار دهد و نیز از پتانسیل هایی همانند صداوسیما، رسانه ها و... برای فرهنگ سازی مطالعه در کشور نهایت استفاده را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha