پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت : راهیان نور کلاس درس و بیان حقایق جنگ از زبان راویان معتبر در مناطق عملیاتی بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در نخستین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور، با تاکید بر اینکه هزینه برای راهیان نور مصداق بارز سرمایه گذاری است، گفت : از زمان آغاز طرح راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب و جنوب همه ساله حضور داشتم و شاهد عینی تاثیرگذاری آموزه های دفاع مقدس را در خانواده ها بوده ام.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه راهیان نور فرزندان جامعه را بیمه می‌کند، گفت : در این وضعیت هرقدر فرزندان ما با فرهنگ بسیج و راهیان نور آشنا شوند بیمه خواهند شد.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: تفکر بسیجی هویت اصلی سازمان بسیجی است و اگرچه جلوه اصلی آن وابسته به سپاه است ولی تفکری فراسازمانی و فرامرزی است.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستری کرده است، بیان کرد: امام رحمت‌الله معلم اول تفکر بسیجی در عصر حاضر بودند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع بسیج اظهارداشت : تفکر بسیجی یک تفکر عینی و موجود در جامعه است و از منظر معظم له بسیج نباید سیاست‌زده باشد.

 وی ادامه داد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست گفت : بسیجی اهل آبادگری است اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.   

 امام جمعه تبریز تصریح کرد : تفکر بسیجی در جهان معاصر مرهون امام راحل "رحمةالله  علیه" پدر و معلم این تفکر و تشکل در عصر جدید است.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه تفکر بسیجی ویژگی‌های اصلی دارد که آن از دیگر تشکل مبارز و مردمی جهان متمایز می‌کند، گفت: این شاخص‌ها است که به بسیج جنبه الهی و الگویی داده و به خاطر وجود همین مختصات و عینیت آثار و برکات بسیج، عاملی بازدارنده در همه موارد است.

 وی با تاکید بر انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان گفت : انتظار از بسیج این است که بیش از هرکسی در کار خود اخلاص عمل داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای سخنان خود با اشاره به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت : امام راحل یک بار در شکست حصر آبادان و بار دیگر در شکست حصر سوسنگرد از کلمه "باید" استفاده کرده اند.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام راحل در آزاد سازی سوسنگرد فرمودند که تا فردا باید این شهرآزاد شود، ادامه داد: نقش تجلایی، شهید مدنی و نقش رهبر معظم انقلاب در آزادسازی سوسنگرد بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد : نقش سپاه، بسیج و عشایر منطقه هم در آزاد سازی سوسنگرد بسیار درخشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha