دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی آل هاشم در همایش نقش نخبگان در تسریع پیشرفت کشور، گفت: بسیج مجموعه ای از معرفت ها، روش ها و منش هایی است که می تواند نهادی عظیم را در میان ملت بوجود آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش نقش نخبگان در تسریع پیشرفت کشور با بیان اینکه تفکر بسیجی یک تفکر عینی در جامعه است، گفت: بسیج مجموعه ای از معرفت ها، روش ها و منش هایی است که می تواند نهادی عظیم را در میان ملت بوجود آورد.

امام جمعه تبریز، بسیج را تضمین کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی ملت دانست و ادامه داد: بسیج و تفکر آن مجموعه حرکت دهنده و نگهدارنده و تضمین کننده یک ملت در مسیر مستقیم اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه این ظرفیت بی بدیل مرهون ویژگی ها و شاخصه هایی است که بسیج را از دیگر تشکل ها و تفکر ها متمایز می سازد گفت : داشتن منظومه فکری مستقیم اعتقادی دینی و علمی و عدم سایش فکری در گذر زمان یکی از ویژگی هایی است بسیج از دیگر تشکل ها متمایز میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بسیج از مکتب بزرگ عاشورا و شهادت و ایثار پیروی می کند و با برخورداری از اخلاق اسلامی، صدق، صفا، حلم و بردباری، طهارت، پاکدامنی و شجاعت دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بصیرت و روشن بینی سیاسی و شناخت عمیق از دوست و دشمن ، اولویت های مبارزه و ابزار مبارزه با دشمن از دیگر ویژگی هایی که بسیج را از دیگر تشکل ها متمایز میکند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اندیشیدن به هدف های بزرگ و وارستگی از تعلقات زندگی از دیگر ویژگی های بسیج است گفت : بسیج در تمامی حوزه ها به هدف های بزرگ فکر میکند و با توکل بر خدا برداشتن گام های بزرگ را آسان میگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستری کرده است بیان کرد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است، اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست گفت: بسیجی اهل آبادگری است، اما خود اهل دنیا نیست و بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.  

وی با تاکید بر انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان، گفت: انتظار از بسیج این است که بیش از هرکسی در کار خود اخلاص عمل داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha