پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد رضا یوسفی

حوزه/ سومین همایش نکوداشت مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در عرصه حقوق و قضا در دانشگاه مفید قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا یوسفی پیش از ظهر امروز درنشست خبری سومین همایش نکوداشت مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی که با موضوع «نقش نظام قضایی در توسعه ملی» در دانشگاه مفید برگزار شد گفت: هدف از بزرگداشت و برگزاری این همایش پاسداشت و گرامیداشت خدمات خیرخواهانه فرهنگی، علمی وفقهی و آن عالم ربانی و گرامیداشت یاد و خاطره آن عالم ربانی است.

دبیرهمایش افزود: سال گذشته این همایش با رویکرد  موضوعاتی مانند آزادی عقیده، ارتدار از لحاظ فقهی با توجه به مسائل روز، و فقر که از دغدغه های آن عالم ربانی و از مسائل روز و جامعه بود، با حضور کارشناسان و صاحب نظران این مسائل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: اما در نکوداشت سوم موضوعاتی چون نقش نظام قضایی در توسعه ملی، اهمیت مبارزه دستگاه قضایی با فساد و سابقه تاریخی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در دستگاه قضاییه مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان حقوق وقضایی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل نام این همایش با عنوان «نقش نظام قضایی در توسعه ملی» به عنوان نقش انتخاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی ادامه داد: نگاه به این همایش از سوی کارشناسان و صاحب نظران، کاربردی و با هدف راه کار و رفع آسیب های موجود در کشور عرصه نظام قضایی و با هدف کمک به این قوه خواهد بود.

دبیر همایش افزود: در این همایش آیت الله سید علی محقق داماد، حجج الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه، سعید رهایی ، از شاگردان آن عالم ربانی با موضوع دادرسی عادلانه از دیدگاه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، آقای سید جعفر کاظم پور، از مدیران ارشد در قوه قضائیه، آقای محمود متوسلی، استاد دانشگاه، آقای سید جعفر کاظم پور، از مدیران ارشد در قوه قضائیه با موضوع نقش قانون خوب در توسعه و آقای مجید الماسی دیگر کارشناس قوه قضاییه با موضوع الزمات نهاد قضایی توسعه گرا سخنرانی خواهند بود.

وی با بیان این که این همایش «نقش نظام قضایی در توسعه ملی »، 7 آذر ساعت 8 در مفید، تالار دکتر قربان نیا برگزار می شود، گفت: قرار است نتایج این همایش تقدیم ریاست قوه قضاییه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha