جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید جعفر کاظم پور

حوزه/ دوران ریاست آیت الله موسوی اردبیلی در قوه قضاییه، دوران اقتدار، صلابت و توسعه خواهی قوه قضائیه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید جعفر کاظم پور پیش از ظهر امروز در سومین همایش نکوداشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی که با عنوان نقش نظام قضائی در توسعه ملی در دانشگاه مفید برگزار شد،ضمن تجلیل و قدردانی از خدمات بی سابقه آیت الله موسوی اردبیلی در دستگاه قوه قضائیه افزود: دوران حضور شان در این دستگاه از دوران طلایی وب ا شکوه کشور به شمار می رود.

 این استاد دانشگاه بیان داشت: دوران حضور آن عالم ربانی، بر در دستگاه قوه قضاییه، دوران اقتدار، صلابت و توسعه خواهی قوه قضائیه بوده است

مدیرکل تدوین لوایح و قوانین قوه قضائیه با تأکید بر عدم شکل گیری ثبات در جامعه، شاهد شکل گیری توسعه در هیچ بخشی در جامه نیز نخواهیم بود اظهار داشت: توسعه پایدار زمانی میسر است که شرایط آن ایجاد شده باشد و ایجاد شرایط و توسعه زمانی است که قوانین متعادل ساز و حمایتگرانه باشد.

وی با تأکید براین که قانون و حرکت جامعه بر محور قانون از جمله شرایط ضروری در توسعه هر جامعه است، بیان داشت: در همین رابطه باید اشاره کرد، توسعه سیاسی در کشور ما همزاد با قانونگذاری بوده است و در همین رابطه باید حرکت توسعه سیاسی در کشور  را از زمان مشروطیت جستجو کرد.

کاظم پور اشاره کرد: برای این که در هر جامعه رفاه باشد، لازم است عوامل تضمین کننده موجود باشد، تاکید کرد: بعد از انقلاب در بُعد توسعه قضائی حرکت های صورت گرفت و در این عرصه لازم است عالمانی چون مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی  و شهید بهشتی را نام برد که سردمدار این مسئله بودند که از جمله این خدمات تخصصی شدن دادگاه ها بود.

مدیرکل تدوین لوایح و قوانین قوه قضائیه گفت: بعد از انقلاب شاهد شکل گیری دادگاه های تخصصی در ارتباط با مسائل  حقوقی و کیفری بودیم که در گذشته یا نبود و یا اگر بود، پیشرفتی نداشت.

وی با بیان این که بعد ها شاهد نوعی افول در پیشرفت دادگاه های تخصصی بویدم، افزود:در دوره ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی اولین فعالیت توسعه ای برگشت به همان دادگاهای تخصصی و نگاه ویژه داشتن به آن بود.

کاظم پور قانون و امنیت قضائی را دو رکن رکن مقوم توسعه برشمرد و عنوان کرد: توجه به این دو مقوله برای توسعه امری ضروری است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha