یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هفته بسیج

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مدیریت بسیجی با برخورداری از ویژگی‌های خاص در نیروهای بسیجی کشور می‌تواند بهترین راهکار برای حل معضلات کشور باشد.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته بسیج، به تبیین جایگاه و کارکردهای تفکر و نیروی مقاومت بسیج در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: بسیج نماد و نمود خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است.

وی با اشاره به کارکردهای مدیریت جهادی و بسیجی، افزود: از آنجا که مشکل محرومیت علاوه بر صرف هزینه و ورود نهادهای دولتی و شبه‌دولتی، نیازمند تحمل سختی‌ها و مشقات حضور در نقاط محروم کشور است، می‌توان گفت که مدیریت بسیجی با برخورداری از این ویژگی‌ها در نیروهای بسیجی کشور می‌تواند بهترین راهکار برای حل این معضل محسوب شود.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: با به‌کارگیری این توان و ظرفیت در قالب راهبردهایی همچون کارآفرینی خلاقانه، عمل‌گرایی هدفمند، تخصّص گرایی توأم با تعهّد، افزایش بازدهی و تسریع در انجام امور همراه با حفظ و بهبود کیفیت کارها، بسیج قادر است که خود به‌عنوان شیوه‌ای کاربردی و راهگشا در رأس برنامه‌ریزی‌های کلان قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه بسیج سازندگی در رفع محرمیت‌ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اصول و ارزش‌های تفکر بسیجی همان‌گونه که در عرصه جنگ تحمیلی به کار گرفته شد و دستاوردهای عظیمی در عبور از این بحران به همراه داشت، در عرصه محرومیت‌زدایی نیز با حضور جوانان و نیروهای بسیجی نخبه از اقشار گوناگون در عرصه محرومیت‌زدایی نیز تحولات چشمگیری تاکنون ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: توجه به گزارش فعالیت‌های گروه‌های سازندگی بسیج در قالب بسیج سازندگی و نیروهای جهادی، بیانگر دستاوردهای عظیم این نیروهای مخلص الهی در خدمت به محرومین جامعه بخصوص در نواحی محروم و روستاهای دچار معضل محرمیت در کشور است.

وی با اشاره به فعالیت تحسین‌برانگیز جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی و خدمات بی‌پایان آن‌ها به طبقات ضعیف، افزود: فعالیت نیروهای بسیج در مرتفع کردن مسائل و آسیب‌های اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و کمک به توسعه بهداشت عمومی با شرکت در طرح‌های ملی همچون ریشه‌کنی فلج اطفال، کویرزدایی در مناطق متعدد، واکسیناسیون فراگیر دام و طیور و... ازجمله اقدامات ارزنده نیروهای بسیجی در مناطق محروم کشور است.

حجت‌الاسلام غلامی حضور جوانان بسیجی طلبه و دانشجو در امر آموزش نوجوانان و جوانان مناطق محروم و حضور در مناطق حادثه‌دیده از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و رفع مشکل این مناطق را از دیگر کارکردهای نیروها و تفکر بسیجی در بین اقشار مختلف جامعه برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha