پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ طرح هدایت تحصیلی در کنار حفظ همه اصالت های حوزوی، مزایای گوناگونی دارد و طلبه در این طرح به خوبی رشد علمی می کند؛ دانشکده صدا و سیمای قم این ظرفیت را دارد که این برنامه در آنجا نیز اجرا شود و این کار نقش زیادی در افزایش هویت حوزوی دانشکده صدا و سیما دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار دکتر سید محمد مهدی موسوی مهر رئیس دانشکده صدا وسیمای قم و هیئت همراه که در دفتر مدیرحوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به طرح های انجام شده در چند سال اخیر در حوزه گفت: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت به یک آمایش رسیدیم و یکی از مجموعه کارهایی که حوزه در برنامه خود قرار داده انعقاد تفاهم نامه  همکاری با نهاد سازمان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: نکته دیگر آن است که در رویکرد جدید مدیریت حوزه، تاکید خاصی روی افق های بلند مدت و نگاه  آماری، ارقامی و حرکت برای پاسخگویی به نیازهایی که در جامعه وجود دارد داریم؛ در این رابطه دارای یک طرح آمایش هستیم؛ در این طرح، نیازهای علمی، فرهنگی در حوزه، رسالت های حوزه نسبت به امور مختلف در کشور در افق 1414مشخص می شود.

وی با بیان این که رویکرد و فعالیت های حوزه باید با نیازهای جامعه  منطبق باشد، تاکید کرد: در نگاه راهبری حوزه های علمیه به 40 برنامه کلان حوزه ای در ارتباط با دستگاه های مختلف رسیده ایم که در این زمینه همکاری ها شروع می شود.

امام جمعه قم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه و دانشکده صدا و سیما را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حوزه در قلمروهای مختلف با صداو سیما می تواند همکاری داشته باشد و نقاط مشترک زیادی نیز با دانشکده صداو سیما دارد؛ انعقاد تفاهم نامه و نهایی کردن آن در یک برنامه 5 ساله می تواند تا حد زیادی به ارتباط بین حوزه و این دانشکده کمک کند.

عضو شورای عالی حوزه به بررسی طرح های مختلف حوزوی در دروس خارج فقه حوزه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ضمن ورود فقه معاصر در متن درس های رسمی خارج فقه درون حوزه ای، باید ابعاد مختلف آن در فقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: 300 رشته و گرایش و مقطع در 19 حوزه دانشی برای آینده حوزه در نظر گرفته شده است ولی نظام این رشته ها وگرایش ها برای اولین بار تنظیم شده است؛ اگر حوزه می خواهد پاسخگوی نیازهای متنوع باشد باید این رشته ها را ایجاد کند تا از دل تدریس و پژوهش ها پاسخ های نیازهای امروز در نظر گرفته شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به طرح هدایت تحصیلی طلاب و مزایای آن گفت: در این طرح در کنار حفظ همه اصالت های حوزوی مزایای گوناگونی هم دارد و طلبه به خوبی رشد علمی می کند و دانشکده صدا و سیمای قم این ظرفیت را دارد که این برنامه در آنجا نیز اجرا شود و این کار نقش زیادی در هویت حوزوی دانشکده صداو سیما دارد.

مدیر حوزه های علمیه استفاده از ظرفیت طلاب خارجی و المصطفی را خواستار شد و افزود: در این دانشکده هم می توانید از ایرانی های زباندان استفاده کنید و هم از طلاب خارجی المصطفی.

آیت الله اعرافی در توصیه ای به مسئولین این دانشکده گفت: دانش آموختگان این دانشکده در عرصه های هنری دیگر نیز ورود کنند تا با زبان هنر بتوانند معارف ناب اهل بیت(ع) را منتقل کنند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار دکتر سید محمد مهدی موسوی مهر رئیس دانشکده صدا وسیمای قم گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این دانشکده ارائه داد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha