پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
5 هزار دلار کمک مالی مسلمانان برای بازسازی گورستان تخریب شده یهودیان

حوزه/ یک سازمان خیریه اسلامی در فیلادلفیا، کمک مالی ۵ هزار دلاری برای بازسازی قبرستان تخریب شده یهودیان در اوماها را اهداء کرد. این قبرستان اخیرا مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته و خسارات زیادی متحمل شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هارولد، خیریه اسلامی در شهر اوماها در ایالت نبراکسای آمریکا، بخشی از کمک مالی لازم برای بازسازی یک قبرستان تخریب شده یهودیان را به آنان اهداءکرد.

برایان استولر روحانی یهودی معبد گفت که تقریبا نیمی از ۴۰ هزار دلار هزینه لازم برای مرمت این گورستان یهودیان در شمال شرقی اوماها که هفته نخست نوامبر مورد حمله قرار گرفته و خسارت هایی به آن وارد شد را تامین کرده اند.

این گورستان معبد یکی از قدیمی ترین ساختارها در این شهر بوده و قبر ساکنان یهودی تا سه نسل قبل در آن قرار گرفته اند که دو نسل آن دیگر در قید حیات نیستند.

در حمله افراد ناشناس سنگ قبرهای قدیمی این گورستان شکسته وحداقل ۸۵ قبر تخریب شدند.

استولرگفت: این حمله خرابکارانه شوکه کننده و  بیمارگونه بود و این سئوال را برانگیخت که انگیزه مهاجمان چه بوده است. با این حال حمایت و سخاوتمندی زیادی از سوی جامعه به ویژه یک سازمان اسلامی دریافت کردیم.

به گفته وی کمک مالی۵ هزار دلاری از سازمان «سلبریت رحمت»، یک سازمان خیریه اسلامی در فیلادلیفا به آنان واریز شده است. هدف این سازمان خیریه آشناسازی مردم دنیا با حضرت محمد (ص) پیامبر اسلامی از طریق کمک های خیریه اعلام شده است.

به گفته طارق المسیدی، مدیر بنیانگذار آنان از سال ۲۰۱۲ تاکنون نزدیک به ۳ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده اند که بیشتر آن از طریق کمک های مردمی بوده و این کمک ها را صرف کمک به آسیب دیدگان حملات نفرت محور، قربانیان تیراندازی ها و کمک به مهاجران و پناهندگان می کنند.

المسیدی گفت: نخستین بار کمک مان به قبرستان یهودیان در سال ۲۰۱۷ بود که قبرستان سنت لوئیس مورد تخریب قرار گرفت. ما می خواستیم ۲۰ هزار دلار کمک جمع آوری کنیم و در عرض یک ساعت این مبلغ گردهم آمد. ما به آن ها نشان می دهیم که شعار مسلمانان رحمت و مهربانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha