دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس

حوزه/ دبیرخانه همایش تطور علوم فقهی در کشور عمان، از حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی جهت حضور و سخنرانی در پانزدهمین کنفرانس بین الملللی تطّور علوم فقهی با موضوع "فقه آب در شریعت اسلامی، احکام شرعی، آفاق تمدنی و مسائل معاصر" دعوت به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه دبیرخانه همایش تطور علوم فقهی در کشور عمان، از حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس جهت حضور و سخنرانی در پانزدهمین کنفرانس بین الملللی تطّور علوم فقهی با موضوع "فقه آب در شریعت اسلامی، احکام شرعی، آفاق تمدنی و مسائل معاصر" دعوت به عمل آورده  است.

در این کنفرانس که از روز یکشنبه هفته آینده در کشور عمان آغاز خواهد شد، 57 دانشمند و متفکر از کشورهای مختلف جهان اسلام پیرامون"آب از منظر فقه با نگاه به مسائل معاصر آب" به بحث می پردازند.

بر اساس این گزارش: در کنفرانس " فقه آب در شریعت اسلامی و ابعاد تمدنی آن" موضوعاتی از قبیل فقه آب در قرآن و سنت، فقه آب در مذاهب اسلامی، قواعد فقهی آب، عقود وارده بر آب در فقه اسلامی، تنظیم حقوقی و قانونی نسبت به آب، وقف آب، اقتصاد آب، آلودگی آب و حمایت از محیط زیست، سیل ها و بی آبی و فقه تکافل اجتماعی، دادگاه آب در فقه اسلامی، آب و مقاصد شریعت،  تفسیر فقهی از نزاع بر سر آب، و.. مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha