جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین جلسه هیت امنای جشنواره هنر آسمانی

حوزه/هم اکنون طرح جامع هنر و رسانه در حوزه های علمیه تدوین و به وسیله مدیر حوزه های علمیه به مدارس علمیه ابلاغ شد و این طرح نشان از این است که حوزه در بحث هنر، برنامه بنیادین دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه هئیت امنای هفتمین جشنواره هنر آسمانی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این نشست، هم افزایی و هم فکری با سازمانهای حوزوی است که در  اجرا و برنامه ریزی برای برگزاری هفتمین جشنواره هنر های آسمانی در حوزه های علمیه نقش دارند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: در سال گذشته که این جشنواره برگزار شد، شاهد تنوع رشته ها و تنوع آثار بودیم و همین مسئله نشان از اهمیت بحث هنر و توجه آن در میان حوزویان دارد.

وی بیان داشت: هم اکنون طرح جامع هنر و رسانه در حوزه های علمیه تدوین و به وسیله مدیر حوزه های علمیه به مدارس علمیه ابلاغ شد و این طرح نشان از این است که حوزه در بحث هنر، برنامه بنیادین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: موضوع هنرآن قدر مهم است که رهبرانقلاب پیگیر اجرای این موضوع در حوزه علمیه می باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: حتما مدارسی علمیه ای که در بحث هنر ورود جدی و فعالیت داشته اند، مشارکت جدی در اجرای جشنواره هنر آسمانی داشته باشند.

وی افزود: در مظلومیت جشنواره هنر آسمانی همین اندازه بس که  هنوز به موضوع برگزاری جشنواره هنر در حوزه توجه و در میان طلاب و روحانیون به خوبی تبلیغ و اطلاع رسانی نشده است.

 معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: از دیگر مظلومیت جشنواره هنر آسمانی این است وقتی سخن از برگزاری جشنواره است، آیا برگزاری این جشنواره می تواند به حد و اندازه حوزه های علمیه باشد و یا تنها به انداز حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: به همین دلیل برگزاری جشنواره در حد هنرهای آسمانی در حوزه های علمیه نیازمند تبلیغ، اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه بیشتر است.

معاون تبلیغ وامور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که در مدارس علمیه و حتی در میان مبلغین طرح هجرت بلند مدت وکوتاه مدت، روحانیون هستند که دارای ذوق و سلیقه خوبی در عرصه هنر می باشند اظهار داشت: باید این افراد شناسایی و بکار گرفته شوند.

وی بیان داشت: مسئله دیگر بحث آموزش به حوزویان در عرصه هنر و... است، آموزش هم از مباحث ضروری برای ارتقاء سطح دانشی طلاب و روحانیون در عرصه هنر به شمار می رود. هر چه قدر طلاب آموزش بیشتری ببینند، می توانند آثار فاخرتری از خود ارائه دهند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha