سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حوزه/ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی این بوده که باعث افزایش امید به زندگی در کشور به میزان ۲۵ سال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دکتر حسینعلی شهریاری، طی سخنانی در اولین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این موفقیت بزرگ در حالی به ثمر نشسته که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ما با مشکلات و محدودیت ها و تحریم های قابل توجهی در عرصه بهداشت و درمان روبرو بوده ایم و این مساله حاکی از آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه سلامت و بهداشت و درمان حرف های بسیاری برای گفتن در سطح جهانی دارد.

وی افزود: از سویی با وجود همه مشکلات اقتصادی، هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها، ارزان تر است و این مساله می طلبد که ما به سمت توسعه گردشگری سلامت رفته و از این طریق به اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور اهتمام بورزیم.

 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با اشاره به این که از زمان تاسیس مجمع خیرین سلامت، حدود ۱۰ سال می گذرد، گفت: در این مدت خیرین بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در عرصه سلامت کمک کردند، ضمن آن که در عرصه سلامت هم اکنون حدود ۳ هزار تشکل خیریه مردم نهاد به فعالیت می پردازند که در طول سال هزاران میلیارد تومان در این زمینه هزینه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان این که به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی، در حال حاضر بسیاری از بیماران قادر به تامین هزینه های گران درمانی نیستند، ابراز داشت: گرچه با اجرای طرح تحول سلامت، مردم در حوزه بهداشت و درمان دغدغه‌ای به جز بیماری نداشتند اما کمبودهای منابع مالی ناشی از تحریم باعث شد در اجرای این طرح چالش‌هایی به وجود بیاید.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور همچنین با اشاره به این که بیش از نیمی از کودکان کشور در حال حاضر به چاقی مبتلا هستند که خود این چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری هاست، گفت: ما باید در این خصوص به اصلاح سبک زندگی مردم و خانواده ها بپردازیم که در این باره قطعاً حوزه و روحانیت و علما می توانند بسیار اثرگذار باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha