پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

حوزه/ امام جمعه بیجار با بیان اینکه طلاب باید از جریان های سیاسی دوری کنند، گفت: منظور از قرار نگرفتن در مسیر جریان های سیاسی این نیست که طلبه و روحانی نسبت به سیاست بی تفاوت باشد! بلکه طلبه باید در امور سیاسی متخصص باشد ولی خود را پایبند احزاب و جریان های سیاسی نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی بعدازظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران بیجار با اشاره به اینکه طلبه وظایف بسیار بزرگی نسبت جامعه پیرامون خود دارد، اظهار داشت: شما باید از حضورتان در این مکان مقدس بسیار خرسند باشید و شکرگذار خداوند متعال باشید که شماها را به‌عنوان سربار امام زمان (عج) انتخاب کرده است.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه بیان کرد: طلاب و روحانیون سرمایه معنوی و دینی جهان اسلام محسوب می‌شوند، لذا هرگز نمی‌توان جامعه اسلامی را منهای روحانیت تجسم کرد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: طلاب در زمان حضور در حوزه باید بتوانند تمام دروس حوزوی و حتی دیگر دروس غیر حوزوی را مطالعه کنند تا در زمان فارغ‌التحصیلی بتوانند به‌عنوان یک مبلغ و مروج دین مبین اسلام در جامعه حضوری پررنگ و البته تأثیرگذار داشته باشند.

حجت‌الاسلام مرادی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که شما طلاب باید داشته باشید، روحیه انقلابی گری و تحول‌گرایی است و نیز اینکه هرگز در جریان مسیر جریان‌های سیاسی قرار نگیرد، زیرا سیاست می‌تواند شما طلاب را از حوزه و درس دور کند.

وی تصریح کرد: البته منظور از قرار نگرفتن در مسیر جریان‌های سیاسی این نیست که طلبه و روحانی نسبت به سیاست بی‌تفاوت باشد؛ زیرا اسلام از پایه و اساس دینی سیاسی و اجتماعی است و طلبه باید در امور سیاسی متخصص باشد ولی خود را پایبند احزاب و جریان‌های سیاسی نکند.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: از دیگر مواردی که شما طلاب باید مدنظر داشته باشید، بحث مطالعه کتب بزرگان دین می‌باشد، در آثار بزرگان اسلام کتاب‌های ارزشمندی در حوزه دین به تحریر درآمده است که مطالعه آن برای همه به‌ویژه برای شما طلاب بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود طلاب از رخوت و سستی به دور باشند، انجام امور پژوهشی و تحقیقی در حوزه دین است؛ به همین دلیل شما طلاب باید بخشی از زمان خود را به پژوهش‌های دینی اختصاص دهید تا هم استفاده مفید از زمان خود داشته باشید و بر علم خود بی افزایید.

امام جمعه شهرستان بیجار در پایان سخنان خود عنوان داشت: آن‌گونه از اوقات حضور در حوزه علمیه بهره ببرید که در زمان خروج و فارغ‌التحصیلی به‌عنوان مبلغی مجرب و جامع در جامعه شناخته شوید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha