جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای گنبد و مینودشت

حوزه/ اگر فرمایشات رهبر انقلاب در درس خارج فقه نبود، کشور در وضعیت دیگری قرار داشت و شاهد حوادث سختی در کشور می بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین ترابی در جلسه طلاب و فضلای گنبد، مینودشت، گالیکش، کلاله، دوزین و مراوه تپه که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اعلان پیروزی در جنگ امنیتی، اعلان مهمی بود؛ چراکه به اندازه چند عملیات مهم موفقیت به دست آوردیم و توانستیم دشمن را مغلوب نماییم.

وی ابراز داشت: اگر فرمایشات رهبر انقلاب در درس خارج فقه نبود، کشور در وضعیت دیگری قرار داشت و شاهد حوادث سختی در کشور می بودیم.

امام جمعه گنبد خاطرنشان ساخت: اینکه رهبر انقلاب بلافاصله تشخیص دادند که این حادثه، اعتراض نیست؛ بلکه آشوب است، نشان از بصیرت و بینایی ایشان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تصریح کرد: عمق خشونت و سازماندهی حوادث نشان از آشوبی برنامه ریزی شده در سطح کشور داشت تا مشکلات بسیاری را در کشور ایجاد نموده و در مسائل ابتدای کشور هم معضل پیدا شود.

وی بیان داشت: در مسئله تخریب بانک ها نیز به دنبال آن بودند تا بخشی از سرورهای بانکی را تحت اختیار قرار گرفته تا گره های اقتصادی کشور را به دست بیاورند.

امام جمعه گنبد اظهار داشت: اگر غیر از نظر رهبر انقلاب، عمل دیگری در کشور انجام می شد، امروز شاهد خسارت های بسیار بیشتری در کشور بودیم؛ چراکه در کف میدان شاهد برنامه ریزی دشمن شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه در کنار آمریکا و اسرائیل، عربستان نیز در این آشوب ها دست داشته است، ابراز داشت: یکی از نقشه های عربستان، ایجاد آشوب در کشورهای مقاومت؛ مخصوصا ایران اسلامی بوده است که فضای مجازی، یکی از بسترهای حضور آنان در کشور است و افراد بسیاری را اجیر کرده اند تا از این فضا برای آشوب استفاده نمایند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علامه مصباح یزدی که استاد عقلانیت در حوزه هستند درباره بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند: بنده هرچه کار می کنم، به عمق این بیانیه دست پیدا نمی کنم که نشانگر مطالب بلند این بیانیه است.

امام جمعه گنبد تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری درباره این بیانیه بیان کرده بود که معمولا رهبر انقلاب در نوشته های خود خط خوردگی ندارند و یک بار می نویسند؛ اما ما وقتی در دست نوشته های ایشان درباره بیانیه دقت کردیم، مشاهده کردیم که ایشان در برخی از کلمات و جملات، ۲۰ مرتبه تصحیح داشته اند که نشانگر عمق مطلب این بیانیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی بیان داشت: مطالعه و تکرار این بیانیه از وظایف طلاب و فضلاست تا بتوانیم ادبیات این بیانیه را به دست آورده و مسلط به این مباحث شویم.

وی اظهار داشت: امروز فضای تبلیغ در سطح شرق استان بسیار مناسب است و خواستار حضور طلاب و فضلا در منطقه هستیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عراقی، نماینده طلاب و فضلای گنبد، مینودشت، گالیکش و کلاله نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: أمیرالمؤمنین علی (ع) در روایتی فرمودند: «کسی که از نفس خود حساب بکشد، سود می برد و کسی که غفلت بورزد، ضرر خواهد کرد»؛ پس هرچه فکر سبب تعالی انسان خواهد شد، غفلت، سقوط انسان را فراهم خواهد آورد.

وی ابراز داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی یکی از دانشگاه های مهم و حساس در کشور با مأموریت های خاص همچون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی به صورت علمی، عملی و آکادمیک است که بنده به عنوان مسئول این دانشگاه در استان گلستان انتخاب شده و در حال فعالیت می باشم؛ اما از فعالیت های مجمع نمایندگان نیز غافل نبوده و در خدمت طلاب و فضلای عزیز خواهیم بود.

نماینده طلاب و فضلای گنبد و مینودشت خاطرنشان ساخت: امروز این دانشگاه در حال فعالیت است و دستاوردهای مناسبی را برای شرق استان گلستان خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha