جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علما در درس اخلاق طلاب  مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی(رض)،

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: باید به قلوب خود حیات دهیم؛ زیرا قلب سلیم آیینه انوار الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در کرمانشاه، آیت الله علما در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، با اشاره به اهمیت «قلب سلیم»، گفت: صراط مستقیم یکی از موارد مهم و البته سخت در زندگی می باشد، زیرا فراز و نشیب دنیا زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: حرکت ما در طریق الهی باید منشأ داشته باشد، و منشأ این حرکت بزرگ معنوی، تربیت درونی ما می‌باشد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت حسابرسی از نفس خاطر نشان ساخت: ما در تربیت خودمان بسیار نقش مهمی داریم و اصلا شب قدر که سرنوشت ما نوشته می شود، در دست و ارادت ماست، یعنی مظروف شب قدر به اراده و اختیار ما خواهد بود، لذا باید در تربیت خود و زدودن پلشتی با همه وجود حرکت نماییم.

وی پیرامون فلسفه ادعیه های معمول تصریح کرد: اصل حکمت انس با ادعیه این است که در جان ما نفوذ کند و بر دل های ما بنشیند و آثار عملی آن را بتوانیم در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده نماییم.

این استاد اخلاق حوزه، با مهم دانستن نقش انسان در سرشت خود گفت: اگر عبادت انسان را تغییر ندهد، هیچ چیزی نمی تواند انسان را تغییر دهد و این فرمایش حضرت امیر المومنین علی(ع) خطاب به امام مجتبی(ع) چقدر راه‌گشاست که فرمود: قلب را زنده نگه دار، اگر قلب مرده باشد، انسان هم مرده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: باید به قلوب خود حیات دهیم؛ زیرا قلب سلیم آیینه انوار الهی است.

وی گفت: باید همواره به قلب نشاط و حیات دهیم و مسیر خود را در مسیر خداوند متعال قرار دهیم، زیرا اگر خداوند تایید و امضا کند که ما خوب و مومن هستیم، آن وقت خود خدا کارهایمان را اصلاح می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه با مهم دانستن موعظه افزود: موعظه بسیار مهم است و تاثیر گذاری اساسی در قلب ما دارد، لذا باید قلب را با موعظه پیوند داد چون همین موعظه به ما حیات می بخشد.

وی در پایان گفت: با دعوت از طلاب جوان برای مطالعه در زندگی بزرگان حوزه تصریح کرد: باید ایمان و بندگی داشته باشیم، زیرا این ملکات خود ماست که قابل انتقال به آخرت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha