جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی

حوزه/ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که طلاب باید مردم را به خیر و خوبی دعوت کنند، گفت: طلاب برای شکر نعمت خدا، خوب درس بخوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی، امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: همه خدماتی که مقام معظم رهبری برای خدمت رسانی به طلاب مورد تأکید قرار داده اند، بسیار هدفمند و اصولی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خداوند به ما لطف نمود تا در رشته طلبگی ورود کرده و آن را انتخاب کردیم، ولی متأسفانه گاهی به این نعمت عظیم توجه کافی و درست نمی کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان با بیان این که خلقت انسان برای عبودیت است تا به این طریق به کمال برسد، گفت: اگر ما به معنای واقعی طلبه باشیم، می توانیم دست مردم را بگیریم و آنان را به حیات معنوی و دین اسلام دعوت کنیم.

وی با بیان این که طلاب علوم دینی در معرض دعوت پروردگار هستند و اصولا طلبگی یعنی این که داعی مردم به حیات طیبه و معنوی باشیم، گفت: موضوع علم طلبی سعادت انسان و انسانیت انسان است؛ این سخن نشان می دهد که انسانیت ما به ظاهر نیست و به موضوعات دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: بی شک شرافت طلبی و سرباز ولیعصر(عج) بودن، دارای ارزشی بسیار والا نسبت به تحصیل در سایر علوم است، البته به شرطی که لزوم طلبگی و ذی طلبگی به معنای واقعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دعوت کننده انسان ها به خوبی ها باشیم، باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم، تأکید کرد: شکر بسیار در زندگی انسان بسیار مهم است و این امر نشانه شخصیت ماست؛ ما عمدتا گاه این صفت را داریم که لسان شکر را کمتر داریم ولی زبانمان زود به نواقص و ایرادها باز می شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان سخنان خود گفت: برای یک طلبه بعد از شکر، درس خواندن بسیار مهم و حیاتی است؛ اگر می خواهیم شاکر باشیم پس خوب درس بخوانید؛ ما نیاز داریم که خوب درس بخوانیم، زیرا نخواندنی های ما بیشتراز خواندنی های ما هستند.

در انتهای این مراسم از طلاب ممتاز با اهدا هدایایی از سوی حجت الاسلام والمسلمین ربانی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است که حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه، برای بررسی برخی از مسائل و مشکلات طلاب، سفری چند روزه به کرمانشاه داشتند و در این سفر ازتمامی مدارس علمیه این استان سرکشی کرد و عصر امروز نیز به مقصد شهر مقدس قم، این شهر را ترک نمود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha