سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: 22بهمن ازجمله ایام الله است که خداوند درهای نعمت را بر روی ملت ما بازکرد ،باید این روز بزرگ را به خاطر بسپاریم و آن را گرامی بداریم و درراهپیمایی عظیم 22بهمن شرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز،در درس خارج اصول خودکه در مسجد اعظم برگزار شد،با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفتند: خداوند در قرآن در خصوص ایام الله، تاکیداتی را بیان کرده است که بیانگر اهمیت این روزهای خدایی است و همه مومنان باید قدر این ایام الله را بدانند.

ایشان افزودند: خداوند به قوم حضرت موسی(ع) چنین خطاب کرده که حضرت موسی(ع) آنها را از ظلمات به نور هدایت کرده است، پس معلوم می شود که آنها از قبل ایمان داشتند؛ ولی به خاطر تزلزل از دایره هدایت الهی خارج شده اند.

این مرجع تقلید بیان کردند: حضرت موسی(ع) 9معجزه بزرگ داشتند که همه آنها آیات الهی و برای پند گیری مومنان بوده است تا به هدایت الهی دست پیدا کنند و خداوند در هریک ازآنها، نشانه هایی را از هدایت تکوینی و تشریعی بیان کرده است.

ایشان خاطر نشان کردند: یکی از این معجزات که خداوند آن را ایام الله نامیده است، روزی بوده که حضرت موسی(ع) رود نیل را شکافت و مومنان را از میان آن با سلامت عبور داد و زمانی که فرعونیان به دنبال آنها آمدند تا از همان مسیر عبور کنند در آب گرفتار و غرق شدند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: خداوند این روز را ایام الله نامیده، یعنی روزی که ابواب هدایت  و نعمات الهی بر روی بندگان باز شده و ما را برای خاطر آوردن و یادکردن ایام الله ترغیب کرده است؛ همه باید به یاد بیاوریم که خداوند چه منتی بر سر ما نهاد و چگونه این دین را از گزند دشمنان حفظ کرد؛ چرا که به یاد آوردن و گرامی داشتن این روزها حرکت در همان مسیر هدایت است.

معظم له افزودند: 22بهمن نیز ازجمله ایام الله بود که خداوند نعمت را بر روی ما بازکرد و امامی را به فریاد این ملت ستمدیده رساند که با شکست طاغوت، آنها را از ظلمت ها به سوی نور الهی هدایت کرد، پس هم باید این روز بزرگ را به خاطر بسپاریم و آن را گرامی بداریم و هم در راهپیمایی عظیم 22بهمن شرکت کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی  تصرح کردند: باید قدر انقلاب را بدانیم، اگر شکر نکنیم آن را از دست میدهیم؛ در این روز برکات و نعمات الهی بر ما نازل می شود.

ایشان گفتند: متاسفانه امروزکارهایی انجام می شود که نشان میدهند که ما شاکر نیستیم؛ حجاب، عفاف، مسایل اخلاقی، امین بودن مسئولان از مهمترین مسایل کشور است که باید همه این اصول را رعایت کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha