پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اندیشه وهابی به دنبال نابودی تمام آثار اسلامی و معنوی در سراسر جهان است و دست‌های پشت پرده آنها و همچنین دولت انگلیس در بسیاری از تخریب‌هایی که اخیراً صورت گرفته دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: امور مربوط به موقوفات اهمیت و جایگاه رفیعی در اجتماع اسلامی دارد و نکته اساسی این است که درآمد هر موقوفه، باید دقیقا در همان راهی مصرف شود که مورد نظر واقف بوده است.

ایشان افزودند: یک سری موقوفات با نیت عام وقف شده‌اند که باید از درآمد آنها به منظور اعزام مبلغ و روحانیون به نقاط مختلف کشور استفاده کرد.

 این مرجع تقلید با بیان این که معنویت خاصی در میان مردمی که گرد بقاع متبرکه زندگی می‌کنند وجود دارد خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که مردم برای چنین مکان‌هایی احترام خاصی قائلند و گناه در آنجا کم‌تر است.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه دادند: هرجا بقعه متبرکه‌ای وجود دارد و امامزاده‌ای مدفون شده، ترس از خدا بیشتر است، بنابراین حفظ این آثار بر ما لازم است چون بر دیانت مردم موثر هستند.

ایشان  با اشاره به اینکه ملت ایران مردم رشیدی هستند خاطرنشان کرد: مردم ما همواره به بقاع متبرکه احترام گذاشته‌‌اند و در عمران و آبادانی این اماکن کوشا بوده‌اند.

 استادخارج فقه و اصول حوزه علمیه قم عنوان داشتند: اندیشه وهابی به دنبال نابودی تمام آثار اسلامی و معنوی در سراسر جهان است و دست‌های پشت پرده آنها و همچنین دولت انگلیس در بسیاری از تخریب‌هایی که اخیراً صورت گرفته دیده می‌شود.

 

ایشان تصریح کردند: آنها به دنبال این هستند که تمام آثار را از بین ببرند و هیچ اثری از اسلام نماند و حتی اگر بتوانند قبر پیامبر(ص) را نیز محو می‌کنند؛ زیرا آنها عداوت و خصومتی دیرینه با اسلام ناب و پیامبر(ص) دارند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه مقبره هایی که نیاز به مرمت دارند باید با مشارکت مردم احیا شوند گفتند: وقف در این زمینه و سایر موضوعات اقدامی ماندگار است و حضرت محمد(ص) نیز در روایتی می‌فرمایند صدقه جاریه همین وقف است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha