پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در جامعه گفتند: علما و غیر علما مردم را بیدار کنند؛ چرا که بی عفتی توطئه اجنبی است و بی غیرتی جوانان را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز،در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به آیه« 41سوره حج»، مبنی بر این که «کسانی که به آنها قدرت بخشیدیم؛ باید شکرگزار نعمت باشند» اظهار داشتند:12 و 22بهمن، روز قدرت است، چرا که رژیم فاسد شاهنشاهی رفت و انقلاب اسلامی آمد.

ایشان با بیان اینکه خداوند در 22بهمن همه چیز را به مسلمانان داد تصریح کردند: پیش از انقلاب به زحمت می توانستیم دبیرستانی مذهبی علوی و موسسه قرض الحسنه ای را راه اندازی کنیم؛ اما خداوند در 22 بهمن تمام وزارتخانه ها و نهاد های، لشکری و کشوری را در خدمت اسلام مسلمانان قراردادکه باید این نعمت  بزرگ را شکر کرد.

*لزوم اهتمام به نماز در جامعه اسلامی

معظم له در ادامه بر ضرورت اهتمام به نماز در جامعه تاکید کردند و ابراز داشتند: نباید در برخی ادارات و کارخانه ها، بی نمازی رواج داشته باشد در برخی کشورها هنگام اذان ظهر تمام کلاس های دانشگاه ها تعطیل است.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت حجاب به شدت انتقاد کردند و ابراز داشتند: انسان هنگامی که در خیابان ها راه می رود از پوشش تنگ بعضی از بانوان خجالت می کشد، این افراد در مقابل جوانان در شهر عش آل محمد(ص) رفت و آمد می کنند!

ایشان با اشاره به اینکه آنقدر، مساله حجاب در روزنامه ها و رسانه ها مطرح شده ولی اجرا نشده است، قبحش از بین رفته است ابراز داشتند: ای کاش از اول عنوان نمی کردیم ؛ اصلاح پوشش بی حجابی و بد حجابی نیازمند همت جمعی دولتی و ملی است، علما و غیر علما مردم را بیدار کنند؛ چرا که توطئه اجنبی است که بی عفتی و بی غیرتی  جوانان را در پی خواهد داشت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود از عدم هجرت طلاب انتقاد کردند و گفتند: امروز 80هزار طلبه در قم ساکن هستند؛ اما مساجد تهران تبریز و دیگر نقاط کشور خالی از امام جماعت است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اغلب نماز جماعت های صبح در تهران تعطیل است تصریح کردند: امروز خیلی از مساجد تهران امام جماعت ندارند که باید برای این مسئله فکر اساسی شود.

معظم له با بیان اینکه مدرسین، محققین و کسانی که درس آنها کامل نشده است  در قم بمانند؛ افزودند: کسانی که استعداد آنها تکمیل شده و به درس نیز نمی روند، اقامت آنها در قم کفران نعمت به حکومتی است که خداوند به ما عطا کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان اینکه اگر علاقه مند به اسلام هستیم؛ باید رنج ها را برخود هموار کنیم خاطر نشان کردند: اگر در خارج از قم منشا اثر هستیم، باید به منطقه دیگر برویم؛ چرا که تبلیغ و حضور در خارج از قم اجر بیشتری دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha