جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: اگر حوزه می خواهد این نظام پا برجا بماند تنها راهش این است که مجتهدین قوی در حوره تربیت شوند که کار فقاهتی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، رسالت حوزویان را در این عصر و به خصوص در عرصه  فقه و فقاهت مهم دانستند و اظهارداشتند: رسیدن به درجه اجتهاد در این عصر واجب است و حوزه در این عصر نیازمند به مجتهدین قوی در همه ابعاد است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: اگر بخواهیم پیام شیعه را به جهان و دنیای اسلام برسانیم باید مجتهدینی را در حوزه تربیت کنیم که عهده دار این وظیفه خطیر باشند و این پیام رسانی  مهم تنها از طریق پرورش مجتهدین قوی در حوزه امکان پذیر است.

معظم له افزودند: اجتهاد با صرف ساده درست نمی شود؛ بلکه برای رسیدن به این امر، تلاش بی وقفه مهارت علمی در ابعاد مختلف رجالی، درایه، آیات، احادیث، حافظه قوی و استخراج مبانی فقهی قوی از منابع روایی را می‌طلبد.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: نباید موضوع اجتهاد را یک امر کوچک در نظر گرفت و اگر حوزه می خواهد این نظام پا برجا بماند، تنها راهش این است که مجتهدین قوی در حوزه، تربیت شوند و کار فقاهتی انجام دهند.

ایشان در پایان اظهار داشتند: اساس نظام به اجتهاد و فقاهت است و یک مرجع قوی می تواند در جامعه بسیار موثر باشد و جامعه را از گمراهی نجات دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha