دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تکریم علمای کرمان

حوزه/ مراسم سالانه تکریم علما و بزرگان (اَعلام) حوزه علمیه کرمان، شب گذشته با محوریت تجلیل از خدمات مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد روحانی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، مراسم تکریم سالانه علما و بزرگان (اَعلام) حوزه علمیه کرمان، شب گذشته با محوریت تجلیل از خدمات مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد روحانی، با حضور مدیران حوزوی، اساتید و طلاب، در مدرسه علمیه محمودیه کرمان برگزار شد.

این مراسم که هر ساله با پرداختن به زندگی یکی از علمای فقید حوزه علمیه استان کرمان برگزار می شود امسال به مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد روحانی اختصاص داشت.

همچنین دبیرخانه دائمی بزرگداشت اَعلام حوزه علمیه کرمان مصوب کرد که هر سال لوح یادبود آیت الله صالحی کرمانی(ره)، به یکی از علمای کرمان تقدیم گردد.

آیت الله جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این مراسم  با اشاره به جایگاه علما، گفت: امام باقر علیه السلام فرمودند «عَالِمٌ یُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ خَیْرٌ مِنْ سَبْعِیْنَ اَلْفَ عَابِد/ عالمی که مردم از علم او بهره بگیرند، از هفتاد هزار عابد بهتر است».

نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه ضمن برشمردن سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد روحانی، گفت: آن مرحوم از لحاظ تقوا، تواضع و تخلق به اخلاق الهی یک فرد برجسته و علماً و عملاً شخصیتی کم نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری سالانه این مراسم، گفت: فلسفه تشکیل چنین جلسه ای «بزرگداشت مقام علم و اجتهاد»، «ایجاد تعلق مشترک بین بیوت منسوبین علما و فرزندان معنوی ایشان در حوزه» «تاثیرگذاری که بر حوزه و طلاب» است.

دکتر علی اکبر روحانی، فرزند مرحوم آیت الله روحانی نیز ضمن بیان خاطراتی از آن عالم فقید، بیان داشت: ایشان امورشان را تفویض به پروردگار عالم نموده بود و دارای معرفت و بصیرت هم در مسائل اجتماعی و هم در مسائل سیاسی بود.

وی خاطرنشان کرد: پدرم هرگز دنبال شهرت نبود و اگر محبوبیتی دارد، به ایمان و اخلاص و ساده زیستی و گره گشایی از کار مردم برمی گردد.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم اولین لوح یادبود مرحوم آیت الله صالحی کرمانی به پاس سال ها مجاهدت و تلاش آیت الله جعفری، رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان در راستای رشد و بالندگی حوزه استان، توسط تعدادی از شاگردان ایشان به استاد تقدیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha