یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: عید سعید فطر، روز شکرگزاری بندگان خدا بابت نعمت حضور در ضیافت بزرگ الهی است.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که یکی از اعیاد بزرگ اسلامی، عید سعید فطر است، اظهار داشت: عید فطر روزی است که انسان از خدای متعال بابت این که ما را یک ماه در ضیافت بی نظیر خود راه داده، شکرگزاری و سپاسگزاری می کند.

وی افزود: پروردگار این همه الطاف خود را در ماه رمضان بر ما تمام کرده به طوری که حتی خواب انسان نیز در آن عبادت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهم آن است که ما بتوانیم در پرتو عبادات رمضانی، در مسیر کمال گام برداشته و آمادگی برای یک زندگی با کرامت داشته باشیم و از سویی عادت های جدید خوبی در زندگی پیدا کرده و عادت های نادرست را ترک کنیم.

 وی بیان داشت: در روز عید فطر، خداوند پاداش یک ماه روزه داری را به انسان می دهد و در روایت از امیرمومنان است که می فرمایند: عید فطر، عیدی است برای کسی که خدا روزه او را قبول کرده و نسبت به شب زنده داری و عبادات او سپاسگزاری می کند.

وی افزود: گرچه در واقع ما باید از خدا سپاسگزاری کنیم که در ضیافت بزرگ خود ما را راه داده، اما با این حال خدا نیز از بندگان روزه دارش در این ماه قدردانی می کند و پاداش بزرگی به آن ها عنایت می فرماید.

آیت الله غروی همچنین گفت: حضرت امیر(ع) همچنین اشاره می کند به این نکته که هر روزی که انسان گناه و معصیت نکند، آن روز ، برایش روز عید است

وی تاکید کرد: از این حیث ما باید توجه داشته باشیم که این عید اسلامی فطر، معنایش خوش گذرانی نیست و این که از یاد خدا غافل شویم بلکه اتفاقاً باید در آن بیشتر از پیش به یاد خدا بیفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مضامین بلند دعای خوانده شده در قنوت نماز عید فطر ابراز داشت: جمع بندی تلاش ها و مجاهدت های ماه رمضان به صورت جمعی در قنوت نماز عید سعید فطر خودنمایی می کند و ما از خداوند می خواهیم که ما را در شمار صالحان و مخلصانش قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در حدیث نورانی از رسول خدا(ص) است که اعیاد خود را با تکبیر و ذکر خدا زینت دهید و این درسی است، برای ما که هیچ گاه از یاد خدا غافل نشده و بکوشیم که حالات معنوی کسب شده درماه رمضان را پس از این ایام نیز در درون خود حفظ و تقویت کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha