شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با انتقاد شدید از غیبت، برچسب و پخش شب نامه در سطح قم، گفت: مقام معظم رهبری از این اقدامات تند و بدون مهار ناراحت و دل ناخوش هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید محمد غروی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن انقلاب که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  پیروزی انقلاب معجزه الهی بود و نهضت با شهادت طلبی مردم و رهبری امام راحل(ره) و علمای دین به پیروزی رسید.

دبیردوم شورای عالی حوزه در ادامه با قیاس وضعیت امروز و دوران پهلوی، گفت: اگرچه امروز بی بندوباری و فضای نامناسب فرهنگی در اقصی نقاط کشور وجود دارد و مشکلات نیز کم نیست اما نباید فراموش کنیم که در دوران رژیم پهلوی چه وضعیتی داشتیم.

آیت الله غروی افزود: اگر فقط فهرست کوتاهی از دوران ستمشاهی را مورد توجه قرار دهیم متوجه خواهیم شد وضعیت امروز با گذشته بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی شاهد ظلم و بی عدالتی در همه زمینه ها بودیم، گفت: حاکمیت ساواک بر تمام دستگاه های کشور مشهود و روشن بود.  

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه در دوران پهلوی به متخصصین و مستعدین مذهبی توجه نمی شد، گفت: همچنین شاهد عدم آزادی در تمام شئون بودیم در حالی که امروز در انقلاب به طور مستقیم و غیرمستقیم نهادهای کشور و حتی نظام نقد می شوند.

آیت الله غروی با اشاره به فعالیت رسانه ها و مطبوعات در انقلاب اسلامی، ابراز داشت: تعداد رسانه های امروز با دوران پهلوی قابل قیاس نیست و اگر در آن زمان به مقام مسئولی نقد می شد، مشخص نبود چه بلایی سر منتقدان می آمد.

وی با بیان اینکه ارزش های غیردینی در زمان پهلوی ارزش و فخر مسحوب می شد، گفت: فساد در میان مسئولان و نمایندگان مجلس و سران ارتش آشکار بود؛ اگرچه استثنائاتی نیز وجود داشت.  

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: همچنین اکثر مسئولان دوران پهلوی دست نشانده خارجی بودند.

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: در دوران پهلوی روحیه «ما نمی توانیم» در جوانان و قشر تحصیلکرده ما حاکم شده بود و در تمام شئون وابستگی فکری و عملی وجود داشت.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه بیت المال از سوی دربار و دولت های خارجی به تاراج می رفت، گفت: کسانی که در دوران پهلوی زندگی کردند، شاهد فساد گسترده مالی و اخلاقی بودند.  

وی با بیان اینکه دین در دوران پهلوی به عنوان امر شخصی تلقی می شد، ابراز داشت: اگر رژیم تداوم پیدا می کرد، نسل جوان متدیّن و مذهبی باقی نمی ماند.

*گسترش عوامل فساد در دنیای امروز

آیت الله غروی با بیان اینکه امروز عوامل زمینه ساز فساد گسترش یافته است، تصریح کرد: امروز دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی با تمام ابزار به ما حمله کرده اند؛ در گذشته ماهواره، موبایل و اینترنت نبود اما امروز این عوامل به سهولت در دسترس است.

وی در ادامه به استقلال امروز کشور اشاره داشت و گفت: امروز دیگران برای ما تصمیم نمی گیرند و استقلال، تمامیت ارضی و عزت کشور حفظ شده است. 

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در گذشته ایران به عنوان سرزمین نفتی شناخته می شد و برای بسیاری از کشورها ناشناخته بودیم، ابراز داشت: امروز کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در مناظره های خود دائم سخن از ایران به میان می آورند.

آیت الله غروی با تاکید بر اینکه باید قدردان رهبری، نظام، مردم و شهدا باشیم، گفت: اگر امروز نقش آفرینی بی بدیل ایران در منطقه نبود، وضعیت سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان به شکل دیگری رقم می خورد.

*اختلافات سیاسی وحدت جامعه را از بین می برد

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر اینکه «خدامحوری» و «وحدت کلمه» رمز پیروزی انقلاب بود، ابراز داشت: امروز باید بیش از گذشته، وحدت جامعه را حفظ کرد اما متاسفانه اختلاف سلایق و گروه های سیاسی، انسجام کشور را شکننده می کند.  

*وفاداران به انقلاب و نظام نباید قربانی اختلافات سیاسی شوند

آیت الله غروی افزود: افرادی که به انقلاب، اسلام، خط امام و رهبری و اصول قانون اساسی وفادار هستند هرگز نباید قربانی اختلافات سلایق شوند و مورد تخریب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: حرمت کاندیداهایی که حداقل معیارهای لازم برای حضور در انتخابات را از سوی شورای نگهبان کسب کرده اند، باید حفظ شود اگرچه برای مسئولیت های کلیدی باید از افراد اصلح استفاده کرد.    

دبیردوم شورای عالی حوزه افزود: کسانی که صلاحیت حضور آنها در انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید شده است، افراد صالحی هستند و معنا ندارد که علیه آنها تخریب صورت گیرد و حرف های نادرست مطرح شود.

*تضعیف شخصیت افراد در جلسات رسمی قم

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: متاسفانه در برخی جلسات رسمی در شهر مقدس قم، برخی افراد مستعد انقلاب، مورد تضعیف قرار می گیرند.

آیت الله غروی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر حفظ احترام و شخصیت افراد، افزود: نباید در جامعه این گونه باشد که برخی افراد بر اساس نظر خود، حیثیت افراد را به راحتی مورد تخریب قرار دهند که در این صورت در قیامت از زیان کاران خواهند بود.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در صحنه انتخابات هستند و باید حریم افراد را حفظ کرد، ابراز داشت: باید به افرادی که کفایت بیشتری برای حضور در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند، رای داد.

*پخش شب نامه در قم قابل تحمل نیست

این عضو جامعه مدرسین با انتقاد شدید از غیبت، برچسب و پخش شب نامه در سطح قم، گفت: این کارهایی که علیه افراد صورت می گیرد، قابل تحمل نیست و بعد هم خودمان را مدعی پیروی از خط امام بدانیم و سنگ رهبری را به سینه بزنیم!

دبیر دوم شورای عالی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از این اقدامات تند و بدون مهار ناراحت و دل ناخوش هستند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha