سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه خواستار تلاش مجامع بین المللی برای جلوگیری از تداوم گستاخی های رژیم آل خلیفه در بحرین شد.

 آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که رژیم ظالم بحرین ، تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را به خاطر روشنگری ، سلب کرد، ابراز داشت: این رژیم در ماه ها و سال های اخیر، تعرضاتی نسبت به احزاب و جریانات مخالف خود داشته و این در حالی است که رژیم آل خلیفه باید بداند که این جنایات و تعرض ها و سلب تابعیت ها چیزی نیست که حتی به نفع خود حکومت بحرین باشد.

وی افزود: اساساً سابقه این محدودیت ها و فشارها در کشورهای دیگر نیز وجود داشته و آن چه قابل توجه است این که معمولاً نتیجه ای بر خلاف آن ذهنیت ها و تحلیل های اولیه حاصل شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین گفت: از این رو این طور نیست که حکام بحرین فکر کنند در نتیجه این فشارها و محدودیت ها نسبت به روحانیون برجسته یا برخی احزاب و شخصیت ها، تنش و التهاب داخلی در این کشور مرتفع می شود بلکه این رویه اتفاقاً آتش را ملتهب تر نیز می سازد.

وی اضافه کرد: در نتیجه این قبیل اقدامات به مصلحت حکومت خود بحرین هم نیست چه آن که باید تلاش کند که با افراد و شخصیت ها و احزابی که در مسیر رشد بحرین هستند و احیاناً حقوق حقه خود را مطالبه می کند با این ها از در مذاکره برآید.

وی گفت: آنچه مسلم است این که این حرکت ها بی سامان است و به نتیجه نمی رسد و بر التهاب بحرین می ازاید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جالب و تاسف بار این که رژیم بحرین که خود نماینده تروریسم دولتی است دیگران را متهم به آشوب و حرکات تروریستی می کند و حال آن که با آزاداندیشی و صدای مخالف نیز به شدت برخورد می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این رابطه لازم است همه شخصیت های مطرح و با نفوذ و مجامع بین المللی به قضیه ورود پیدا کرده و تلاش کنند جلوی گستاخی ها و محدودیت های نادرست رژیم آل خلیفه در این زمان را بگیرند تا در آینده مشکلات بیشتر پدید نیاید.

آیت الله غروی گفت: از این حیث اتخاذ موضع گیری علمای دین و شخصیت های شیعه و سنی در این رابطه ضروری است و حضور آن ها در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد و کمک کند تا این قبیل محدودیت ها برای شخصیت ها و به ویژه علمای بحرین کاهش یافته و مرتفع شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha