پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ، سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را توهین بزرگی به مردم و علما و روحانیت بحرین دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: آنچه این روزها در بحرین اتفاق افتاده در واقع در تداوم همان جنایات بسیاری است که رژیم آل خلیفه در این کشور علیه مردم ، علما ، فرهیختگان و مخالفان خود در طول سال های اخیر انجام داده است.

وی افزود: از این رو این رفتار اخیر نیز چندان دور از انتظار نبود که شخصی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت کنند و در واقع با این کار سخیف و گستاخانه خود به مردم، روحانیون و علمای بحرینی و به طور کلی همه کسانی که مدافع حقوق انسانی و اسلامی مردم بحرین هستند، توهین کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما در روزهای اخیر پس از این واقعه مشاهده کردیم که در نزد دانشمندان و علما و مسلمین و مردم بحرین و سایر کشورها و بزرگان دینی این حرکت آل خلیفه محکوم شده است.

وی اضافه کرد: جالب این که آش این قدر شور شده که حتی صدای اعتراض حامیان رژیم بحرین را نیز در آورده است و آن ها نیز نسبت به محدودیت های شدید دولت بحرین نسبت به مخالفان خود ابراز انتقاد کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان داشت: جای بسی تامل است که شیخ قاسم را که در سال 1971 جزو مجلس موسسان بحرین بوده و دارای یک ریشه و سابقه طولانی در حتی تاسیس نظام و دولت بحرین است را این گونه سلب تابعیت می کنند.

وی در خاتمه افزود: البته تاریخ به خوبی نشان داده که هر چه این جنایات بیشتر شود زمان پایان عمر رژیم آل خلیفه و همه کسانی که حکومت خود را بر خون مردم بی گناه و به دور از آرای عمومی استوار کرده اند نزدیک و نزدیک تر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha