دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آتش زدن کنسولگری ایران در شهر نجف

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان، گفت: توطئه گران که از وحدت و برادری دو کشور ایران و عراق به شدت در هراس بودند با تحریک عوامل خود اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در شهر نجف زدند که این کار بی گمان کار ملت عراق نبوده اقدامی از سوی عوامل دشمنان وحدت جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، با اشاره به آتش زدن کنسولگری ایران در شهر نجف عراق اظهار داشت: دستان توطئه‌گر دشمنان وحدت جهان اسلام و دخالت‌های برخی از کشورهای منطقه باعث طولانی شدن اغتشاشات در عراق شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: روز گذشته نیز همین توطئه‌گران که از وحدت و برادری دو کشور ایران و عراق به‌شدت در هراس بودند با تحریک عوامل خود اقدام به آتش زدن کنسولگری ایران در شهر نجف زدند که این کار بی‌گمان کار ملت عراق نبوده و اقدامی از سوی عوامل دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: دشمنان بدانند با چنین کارهایی هرگز نمی‌توانند وحدت و دوستی دولت ایران و عراق را تحت‌الشعاع قرار دهند و تنها پرونده سیاه خود را سیاه‌تر می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان اظهارداشت: مردم عراق به پاره‌ای از مشکلات اقتصادی و... در این کشور معترض بودند و حتی آیات عظام همانند آیت‌الله سیستانی این مسئله را بارها در بیانیه‌های خویش اعلام کردند، ولی در این میان عناصر خودفروخته داخلی و جیره‌خواران استکبار از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی در سراسر عراق استفاده می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز نیاز ملت عراق در مقابل این عوامل فتنه داشتن بصیرت و بینش سیاسی است و اگر این‌چنین نباشد، میدان برای فتنه گران و عوامل نفوذی دشمنان در این کشور روز به روز خالی‌تر می‌شود و احتمال سقوط دولت عراق دور از انتظار نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان اظهار داشت: بی‌شک اگر دولت عراق سقوط کند باید منتظر ظهور مجدد گروهک تروریستی همانند داعش، جبهه النصره و... در این کشور باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: اکنون تنها نیاز عراق بیداری ملت این کشور در مقابل این موج از فتنه است و اگر بتوانند صفوف خود را از آشوبگران جدا کنند، دشمن هیچ کاری نخواهد کرد ولی اگر همچنان وضعیت منفعل داشته باشند، باید منتظر آینده‌ای تاریک برای این ملت و مملکت باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha