جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادواره شهدا روحانی و طلبه منطقه رفسنجان و انار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به نقشه های دشمن در انتخابات پیش روی بیان کرد: انتخابات آینده در پیش است، مردم را نسبت به نفوذی ها آگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در آیین یادواره شهدای روحانی شهرستان های رفسنجان و انار که در قم برگزار شد، گفت: شهدا در عالم آخرت بدون وقفه به سمت عرش الهی در حرکت هستند؛ این مقام به نحوی به ما می رسد که در دنیا زمینه آن را تحصیل کنیم.

وی افزود: در علم کلام به کسی شیعه گفته می شود که پس از پیامبر(ص)، بر این اعتقاد باشد که امام علی(ع) خلیفه بلافصل است، ولی اهل بیت(ع) می فرمایند که شیعه کسی است که دقیقا دنباله روی امام علی(ع) باشد و گفتار و کردار و رفتارش بوی علوی بدهد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اهل بیت(ع) در دوران زندگی گهربار خود مصادیق شیعیان را بارها بیان کرده اند و داستان هایی مثل شیعه خراسانی و تنور داغی که کسی جرات نداشت به امر امام خود را درون آن قراردهد نشان می دهد که ملاک شیعه بودن تنها به یک اعتقاد درونی نیست.

وی گفت: واژه این عمار زنده است زیرا امام علی(ع) پس از مرگ او به شدت گریه کرد؛ وقتی امام (ع) می فرماید که این عمار یعنی عمار کجاست، یعنی دل نگران یار خود است؛ ایشان کسی بود که پیامبر فرمودند که عمار را اشرار می کشند؛ یاغیان شورش 88 هم اشرار هستند که علیه ولی فقیه زمان خروج کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی یادآورشد: عمروعاص پس از شهادت عمار وقتی در مواجهه با افکار عمومی قرار گرفت بیان کرد که امام علی(ع) با به میدان فرستادن عمار باعث شهادت او شد ؛همین مسایلی که امروز نیز هم از سوی باغیان و ظالمان بیان می شود و همه مشکلات کشور را به هر شکلی می خواهد به رهبری متصل کنند.

وی افزود: جناب سلمان به ظاهر شهید نشد ولی بالاترین یار امام علی(ع) است و در مقام منا اهل البیت(ع) قرار گرفت؛ ایشان به عالی ترین مرتبه رسید زیرا در بزنگاه ها در کنار ولی زمان خود بود و به همین دلیل به عالی ترین مقام شیعه بودن رسید.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی رهبر و ولی از ما می خواهد که امری را فریاد بزنیم ولی عده ای در حساس ترین روزها ساکت هستند؛ ولایت مداری عالی ترین درجه شیعه بودن است؛ حال شهیدی که ولایت مدار هم باشد در عالی ترین درجه قراردارد؛ شهید راه ولایت را نمی توان با شهدای دیگر مقایسه کرد.

وی گفت: روزی که امام حسین(ع) تنها می شود، شیعه ماندن مهم است نه درروزهایی که همه نامه بیعت می نویسند و در عین ادعای شیعگی، امور و زندگی مادی برای ما به اولویت مبدل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی یادآورشد: نباید بگوییم که راه رسیدن به کمال بسته است؛ این راه را ما بسته ایم؛ بندگی این مسیر را باز می کند، به همین دلیل باید تلاش کنیم که بندگی را به تمامه برسانیم.

وی با ذکر این مطلب که هیچ کشوری در دنیا در مسیر حق مقاومت نکرده است، افزود: بسیاری از انقلابیون در سطح کشورهای جهان بیان می کنند که کشورهای آنها کسی مثل امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب را ندارد وگرنه انقلاب های آنها در کشورهای خود به پیروزی می رسید.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام راحل به عنوان یکی از بزرگترین فقهای شیعه بیان می کنند که حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ چندی بعد انتخابات در کشور برگزار می شود و قشر حزب اللهی نیز باید برای این عرصه آماده باشند تا در بزنگاه حساس نظام ولی فقیه را یاری کنند.

وی گفت: هرچه بود، گذشته است ولی آینده پیش روی ما است، باید سعی کنیم آینده را به شکلی رقم بزنیم تا دشمن را ناامید و ولی فقیه را در هدایت انقلاب یاری کنیم؛ امروز شناخت بسیار بهترین به دشمن پیدا کردیم، زیرا حربه های دشمن دیگر مثل گذشته نیست و با نفوذی های متعددی که دارد برای مردم برنامه دارند؛ باید با مردم حرف زد و نسبت به این نفوذی ها هشدار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha