جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد استاد دانشگاه تهران

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نویسنده حوزوی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی عرصه نشر و کتاب، ناظر به سیستم توزیع نامناسب آن است که باید مسئولان فرهنگی برای حل این مشکل اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی مهدوی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که اگر سیستم توزیع کتاب درکشور به شیوه مطلوب اصلاح نشود، تبعات این مساله بر میزان فروش کتاب و به طور کلی صنعت نشر لطمه وارد می کند، ابراز داشت: با وجود آن که چندسالی است اهالی کتاب و صنعت نشر نسبت به مشکل عدم توزیع مناسب کتاب در کشور هشدار داده و دغدغه خویش را بیان داشته اند، اما متاسفانه این معضل نسبتاً قدیمی هنوز مرتفع نشده است.

وی افزود: در این رابطه لازم است که متولیان فرهنگی و نهادهای مسئول، چاره ای برای این مساله بیندیشند و البته از دیدگاه و نظرات اهالی فن در این خصوص بهره ببرند.

مدرس حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه های فصلی و سالانه کتاب در تهران و شهرستان ها و ارایه تخفیف در فروش کتاب و نیز اجرای طرح هایی چون پاییزه و بهاره کتاب تا حدودی باعث رونق فروش کتاب در کل کشور شده اما این ها کافی نیست بلکه مهم ترین مساله همانا ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و تا این مساله به درستی نهادینه نشود، جامعه ما به معنای واقعی کلمه، کتاب خوان و اهل مطالعه نخواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha