شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صندوق رای

حوزه/ از امروز رسما انتخابات کلید خورد و ثبت نام از داوطلبین مجلس از 10 آذر شروع و تا 16 ادامه خواهد داشت و بعد از آن شاهد ثبت نام از دواطلبین مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، سلیمان پور عصر امروز درنشست خبری که با موضوع برگزاری و شکل گیری ستاد انتخابات استان قم در استانداری  قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات امسال در کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب، شاهد تدوین قانون اساسی در کشور با نگاه، توجه و رسیدگی به حقوق مردم بودیم.

معاون امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری قم افزود: در اصل ششم قانون اساسی بر اتکاء به آراء مردم تأکید و اصل 56 در نظام جمهوری اسلامی نیز بر اهمیت همین مسئله و ایفاء نقش در حاکمیت توجه شده است.

وی بیان داشت: امام راحل بر مسئله دموکراسی و حضور فعالانه مردم در انتخابات کشور تأکید، لازم و  ضروری و مشروعیت نظام را به مردم می دانند. به دلیل همین مسائل، از همان زمان، انتخابات در کشور همیشه با حضور حداکثری مردم برگزار شد.

سلیمان پور گفت: اما از سویی انتخابات این دوره از همه دوره ها حساس تر است و دلیل این مسئله به خاطر حساسیت حداکثری امریکا و همپیمانان آنها به درون کشور و برای پیش برد نتیجه انتخابات به نفع منافع و اهداف خود است. همین مسئله می طلبد مردم پای صندوق رأی بیایند تا از این طریق شاهد شکل گیری مشارکت مردمی باشیم تا بدین طریق قدرت ایران به جهان نمایش داده شود و از طرفی با انتخاب درست و صحیح کسانی درمجلس حضور پیدا کنند که از همه نظر به دنبال رشد کشور، نظام و انقلاب می باشند.

معاون امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری قم افزود: اما موضوع دیگر بحث حضور  گرایشات و احزاب مختلف در انتخابات است. معتقدم توسعه سیاسی و ظهور و بروز احزاب و تفکرات مختلف جزء آرمان های نظام است و اگر قرار باشد انتخابات با شکوهی داشته باشیم، لازم است همه احزاب با همه نوع فکر و سلیقه در انتخابات حاضر شوند.

وی بیان داشت: براین باوریم همه احزاب پای بند به توسعه کشور و نظام و قانون اساسی کشور می باشند و ما وظیفه داریم حقوق همه این افراد با هر نوع سلیقه و فکری حفظ شود.

سلیمان پور گفت: زمانی در انتخابات امنیت  اجرا می شود که مردم با خیال راحت رأی دهند. بنابراین قم باید به دلیل حضور حرم حضرت معصومه(س) از همه لحاظ  اخلاقی، امنیتی و ... الگو باشد و نباید حب و بغض در انتخابات تأثیر داشته باشد.

معاون امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری قم افزود: استاندار و همه مسئولین قم دنبال این هستند انتخاباتی را متکی بر حفظ  و صیانت آرای مردم برگزار کنند.

سلیمان پور گفت: برای برگزاری انتخابات امسال شعاری برگزیده شد و آن شعار هم « گام دوم انقلاب، بی طرفی و انسجام ملی» است.

وی بیان داشت: ستاد انتخابات استان نیز از اردیبهشت فعالیت خود را برای برگزاری انتخابات صحیح در قم شروع کرده و از 2 ماه گذشته، جلسات هر دوماه یک بار، در کمیته ها برگزار شد والان قم آماده برگزاری هر نوع انتخابات همراه با آرامش است.

سلیمان پور گفت: همه تلاش و هدف در این انتخابات، رعایت بی طرفی و برگزاری امنیت و نظم کامل است و این امر زمانی کامل و میسر می شود که اصحاب رسانه و خبرنگاران هم پای به پای مسئولین استان قم در میدان باشند تا شاهد حضور با شکوه تر انتخابات باشیم.

وی افزود: از امروز رسما انتخابات کلید خورد و ثبت نام از داوطلبین مجلس از 10 آذر شروع و تا 16 ادامه خواهد داشت و بعد از آن شاهد ثبت نام از دواطلبین مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود.

بهشتی، رئیس هئیت بازرسی انتخابات قم نیز گفت: هیئت بازرسی همراه باآغاز ثبت نام فعالیتش شروع می شود.

وی افزود: همه تلاش هئیت اجرای انتخابات با شکوه و با سلامت  و کامل است و امیدواریم مجلسی کار آمد شکل بگیرد تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha