جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران سمنان با مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با تاکید بر این که «انتخابات» پیچ تندی است که وارد آن می شویم، گفت: به هیچ وجه نباید حوزه های علمیه پایگاه کاندیداهای مجلس شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، در جمع هیئت امنا، طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران سمنان، در سالن همایش های اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: بزرگترین نصرت الهی استقامت در مسیر دین است و در واقع هستند انسان هایی که در این مسیر قرار می گیرند اما در میانه راه از مسیر اصلی منحرف و خارج می شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: آنهایی که از آنان به عنوان ریزش های انقلاب یاد می شود، از همین دسته هستند و آن دسته افرادی که زمانی از جان و مال خود برای انقلاب و نظام و اسلام مایه گذاشتند، اما با تغییر شرایط در طول مسیر به بیراهه رفتند.

وی با اشاره به آیه شریفه«فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ» افزود: شیطان برای گمراهی انسان ها و همه بندگان خداوند متعال قسم خورده است تا با تلاش خود نسبت به ادامه راه و درستی هدف و مسیر ما را متحیر کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با نقل خاطره ای از آیت الله العظمی بهجت(ره) خاطرنشان کرد: مرحوم آقای بهجت(ره) می فرمودند «وقتی انسانی، شخصی را استخدام می کند برای ماشین و زن و زندگی آن شخص حتی برنامه دارد و چطور می شود انسانی بنده خدا بشود اما خداوند متعال هوای او را نداشته باشد؟»؛ خداوند متعال ضامن روزی طالب علم است و طالب علم در واقع صاحب دارد و در امورات خود لنگ نمی ماند؛ کسی که یاری خدا کند در واقع خداوند متعال می داند که چگونه او را یاری کند، «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم».

وی با بیان اینکه ما اگر گرفتار غوایت شویم، هدف را گم می کنیم و در هدف اشتباه می کنیم و خود را نیز گم کرده و به بیراهه می رویم، گفت: امروز در پی تامین معیشت و زندگی شده ایم و از هدف اصلی فاصله گرفته ایم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه شیطان برای گمراهی انسان ها قسم خورده است، مگر آنکه انسانی خیلی خالص باشد، افزود: اگر در زندگی خود به خلوص و اخلاص آغشته نباشیم، مسیر را گم می کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر بهترین فرصت برای ما در همین حوزه های علمیه رقم می خورد، اما اگر این فرصت را قدر ندانیم، بدترین اتفاقات برای ما رقم می خورد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه باید خیلی مراقب بود و بسیار از این فرصت موجود استفاده کرد، گفت: هرچه میزان موفقیت بیشتر شود، خطرات در طول این مسیر افزایش می یابد؛ امام خمینی(ره) فرمودند که « اگر کسی مراقبت نفس نداشته باشد، آدم نمی شود» و این مسئله را باید جدی گرفت.

وی با بیان اینکه فضای تهذیب و فضای مراقبت، بیش از آنکه از طریق کتاب و مطالعه و امثالهم حل شود، باید از طریق عمل و ترس از شیطان و ترس از نفس دنبال شود، افزود: اگر روزی مشاهده کردید که جسارتی شد و مردم برای حمایت شما ریختند، چون زنان و مردان خدا هستید، عنایت خدا شامل حال شما شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به برخی از اقدامات این مرکز در سطح کشور گفت: ما در حوزه هستیم که تحولات واقعی ایجاد شود.

توصیه های انتخاباتی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به طلاب

وی با بیان اینکه معمولا در پیچ های تند است که انسان دچار صدمه می شود و در پیچ های تند وقتی وسیله نقلیه ای مراعات های لازم را نداشته باشد، سقوط می کند، گفت: «انتخابات» پیچ تندی است که ما وارد آن می شویم؛ زبان ما باید به عدالت و درست گویی و دوری از جانبداری از حزب و جناح های مختلف بچرخد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه در رقابت های معنوی اینگونه است که مراقب گوش و زبان و مراقب موضع گیری خود باشیم، افزود: به هیچ وجه نبایده حوزه های علمیه پایگاه کاندیداهای مجلس شوند و توصیه من به شما خواهران طلبه این است که برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید و فرصت های خود را نسوزانید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه گاهی نسیم یک گناه، برکات جامعه را از بین می برد، گفت: گاهی انتخابات نیز همین گونه است و یک انتخاب اشتباه و نادرست فضای جامعه را مخدوش می کند و در انتخابات باید بسیار مراقب باشید که اتفاقی رخ ندهد که تا مدت ها عقب بیفتید.

وی با تاکید بر اینکه حوزه را دچار آسیب نکنید، تصریح کرد: شما طلاب سرمایه دستگاه امام زمان(عج) هستید و باید بسیار بر مواضع خود و آنچه که در دلتان می گذرد، مراقب باشید.

اقدامات حوزه های علمیه خواهران در راستای رشد و توسعه و پیشرفت این نهاد

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه خدمتگزاران شما در حوزه تمام تلاششان بر خدمت بهتر است، گفت: تصمیماتی برای تکمیل و اجرای پروژه ها و توسعه سطوح درسی در استانها شده است و همواره در حال تلاشیم.

وی با بیان اینکه تقریبا در هر شهری مدرسه علمیه یک پایگاه است، گفت: حضور طلاب در طرح امین و مدارس در واقع حضور اثرگذاری بوده است؛ همچنین مقرر شده است ۱۰ درصد استخدام های آموزش و پرورش در ۸ رشته تحصیلی از میان طلاب خواهر و برادر بوده باشد و تعاملاتی نیز با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد رهبری در دانشگاه ها به منظور استفاده بهتر از ظرفیت طلاب خواهران شده و اثرگذاری حوزه در جامعه باید تداوم پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران باید بتواند در عرصه های تخصصی و فرهنگ و فرهنگ سازی ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران باید این قدرت را داشته باشد تا اگر در حوزه زنان اشرافیت و اسراف و ... نهادینه شده است را حل کند و اگر از شما بپرسند که روش گسترش بندگی در جامعه چیست؟ باید تخصص آن باشد که بتوانید پاسخ دهید و اگر دنبال اثرگذاری حوزه در جامعه نباشیم بی شک ضربه خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه برنامه حوزه های علمیه خواهران ارتقاء از یک سطح دستگاه عمومی دین به سمت دستگاه تخصصی دینی است، افزود:حوزه علمیه بنای خودش را بر این گذاشته است که مرجع دینی حل مسائل زن و خانواده باشد و این کافی نیست که یک مبلغ دینی عمومی باشیم باید خود را برای رسیدن به آرمان های بلند آماده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه طلاب خودشان را برای تحصیل سطح چهارم حوزه آماده کنند، تصریح کرد: ما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران شرایط را برای رشد و پیشرفت و توسعه و ترقی هرچه بهتر استانها فراهم می کنیم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تولید و تقویت منابع پایدار گفت: یکی از برنامه های جدی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، تقویت هیئت امناهای مدارس علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا مهدی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا نباید وارد بشه،، اگه اون طلبه وارد نشه به وضعیت اقتصادی وسیاسی کشور همین میشه که فقط روحانی نماها میان وهمه امکانات وفرصت های کشورو از بین میبرن واون طلبه مظلوم باید چوبشو بخوره
  • یا مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    طلاب باید مثل مقام معظم رهبری ملاکات کاندیدای خوب رو بیان کنن نه اینکه فلان کاندیدا چون با فلان مرجع در ارتباطه تبلیغ کنند
  • عمود IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    چرا نشوند؟!
  • جمشیدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    حوزه های علمیه که الحمدلله ساکتن برادر یه چیز دیگه بگو
  • یا مهدی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    باید وارد بشن واصلح رو به مردم منطقه خودشون بشناسونن
  • سید مصطفی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    عجب، بروید صحیفه ی امام رو بخونین یک مقدار
  • کریمی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    خب ما تبلیغ نکنیم دیگران تبلیغ میکنند .اونوقت باید در آخرت پاسخ سکوتمان را بدهیم
  • احد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    اتفاقا حوزه باید مرکز تبلیغ و معرفی داوطلبان انقلابی باشه
  • طاهر IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    نزدیک انتخابات شده هرروزحرفهای عجیب وغریب میشنویم دولت‌دلش برای هنرمندان میسوزه ومالیات وحذف میکنه یااین حرف جدیدآقای بهجت پور خدابه دادمردم برسه بااین انتخابات امسال
  • رطب خورده IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    بعضی مواقع سکوت هم آخرت رو خراب میکنه مراقب باشیم از هیچ طرف بوم نیفیم
  • داران IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    پس حکومت اسلامی را چگونه باید کمک کرد .... چگونه افراد صالح شناسایی شوند .... مگر قرآن دستور نداده افراد صالح رو حمایت کنید ...... مگر اسلام و شیعه امروز آبرویش این انقلاب نیست
  • خادم الزهرا IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    بارک الله
  • حامد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    مدیران حوزه
  • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    یعنی چی ؟!
  • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    درود
  • یا علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    1 0
    تو رو خدا یک کم به تیتر توجه کنید گفته حوزه های علمیه پایگاه تبلیغاتی نشوند؛ نگفته طلبه و روحانی کاندیدای اصلح رو معرفی نکنند
  • بهنام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    1 0
    هیچ وقت حوزه نباید از شخص طرفداری کند فقط ملاک های فرد اصلح را به مردم نشان دهید در واقع چه بسیار هستند انسان هایی که در مسیر قرار می گیرند اما در میانه راه از مسیر اصلی منحرف و خارج می شوند برای دنیای دیگران آخرت خود و اعتماد مردم به روحانیت و اسلام را خراب نکنید