پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پانزدهمین مسجد جامع  در بمئبی به پنل های انرژی خورشیدی مجهز شد

حوزه/ مسجد شفیع در بازار بندی درشهر بمئبی هندوستان  که اخیرا پنل های خورشیدی نصب کرده، ماهانه 21 هزار روپیه صرفه جویی می کند و هزینه برق خود را کاهش داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هندوستان تایمز، مسجد شفیع در نزدیکی بازار بندی در شهر بمبئی هندوستان که اخیرا پنل های انرژی خورشیدی را برای تامین الکتریسیته تهیه کرده است، پانزدهمین مسجد جامع این شهر می باشد که سازگار با محیط زیست پیش می رود و ماهانه 21 هزار روپیه صرفه جویی می کند.

مسجد دو طبقه واقع در خیابان متتون در داخل  بازار چور ظرفیتی بیش از 1500 نفر دارد در ماه اکتبر پنل های خورشدی با قدرت 20 کیلووات نصب کرد.

این پروژه به مسجد کمک کرده است تا صورت‌حساب الکتریسته را در ماه  از 22 هزار روپیه به 400 روپیه کاهش دهد. این پنل ها تهویه هوا ، فن و سایر وسایل برقی در مسجد را تامین می کنند.

با 58 پنل، این پروژه  قادر است 28000 واحد در سال یا به طور متوسط ​​75 واحد در روز تولید کند. در مقابل ، یک آپارتمان دو خوابه در بمبئی روزانه 10-12 واحد برق مصرف می کند.

به گفته وزارت انرژی جدید و تجدیدپذیر ، یک سیستم 20 کیلوواتی قادر است میزان انتشار دی اکسید کربن را 615 تن در طول عمر خود کاهش دهد که معادل کاشت 984 درخت کامل ساج است.

محمد سهیل شیخ ، مدیر عامل  شرکت تولید پنل های خورشیدی گفت: پیش بینی می شود مسجد سالانه 3 میلیون روپیه صرفه جویی کندو به کاهش 14 تن دی اکسید کربن در سال کمک رسانی شود.

نماینده مسجد گفتند که آنها قدم برداشته اند زیرا سایر مساجد در مجاورت آنها از تأسیسات انرژی خورشیدی بهره مند شده اند. وی گفت: پتانسیل انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع طبیعی نامتناهی است. این شیوه همچنین مقرون به صرفه است و وابستگی به آلاینده های تولید برق را کاهش می دهد.  

مسجد جامع در کلبادیو، مسجد مینارا در جاده محمد علی و مسجد زکریا در بندر نیز از دیگر مساجد با انرژی خورشیدی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha