پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک مسجد جامع در بمبئی، به پنل های انرژی خورشیدی مجهز می شود

حوزه/ به منظور صرفه جویی در برق، مسجد جامع ماهیم، یک مسجد باستانی در شهر بمبئی، به پنل‌های انرژی خورشیدی مجهز شده و از این پس برق مصرفی این مسجد تاریخی به نصف کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mid-day، مسجد جامع ماهیم در شهر بمبئی هندوستان، به پنل های نیروی خورشیدی مجهز شد.

مسجد جامع، یک مسجد شناخته شده و باستانی در ناحیه ماهیم بمبئی اخیرا به جمع مساجد انگشت شماری که از انرژی خورشیدی(انرژی پاک) به جای نیروی برق استفاده می کنند، پیوست. این مسجد که ظرفیت 8 هزار نمازگزار را دارد، هر ماه قبض برقی معادل 45 تا 60 هزار روپیه را پرداخته می کند که این مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان دو برابر می شود. اما به گفته معتمدین مسجد، با نصب پنل های خورشیدی این رقم به نصف کاهش خواهد یافت.

سالن اصلی نماز که در طبقه همکف مسجد واقع شده تهویه هوا داشته و به لطف پنل های خورشیدی، با نصف هزینه معمول خنک سازی خواهد شد.

فهد خلیل پطان مدیر عامل این مسجد باستانی می گوید: این پروژه سه سال پیش در نظر گرفته شده بود و امیدواریم بتوانیم به این شیوه تا 40-50% صرفه جویی داشته باشیم.

وی افزود: پنل ها روی سقف و در بخش قدیمی ساختمان نصب شده اند.

پطان از امام جماعت مسجد، محمد سعد پطان الازهری، برای تشویق مردم به اهدای کمک های مالی برای این پروژه پس از نمازهای جمعه قدردانی کرد.

حبیب فقیه یکی دیگر از معتمدان مسجد نیز گفت: در شرایط جوی کنونی بهترین شیوه استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس و مساجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha