سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مساجد استان خیبر پختونخوا در پاکستان مجهز به انرژی خورشیدی می شوند

حوزه/ طبق اعلام وزیر ارشد ایالتی در استان خیبر پختونخوا در پاکستان، مساجد این استان قرار است تا پایان ماه می ۲۰۱۸ میلادی مجهز به انرژی خورشیدی گردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از dawn، به گفته وزیر ارشد ایالتی در استان خیبر پختونخوا، استان مرزی شمال غربی کشور پاکستان، مساجد این استان تا پایان ماه می 2018 میلادی مجهز به انرژی خورشیدی خواهند شد.

پرویز خان خطاک وزیر ارشد این ایالت با بیان اینکه یک جایزه به منظور تشویق بانیان مساجد در ایجاد هر چه سریعتر انرژی خورشیدی در سرتاسر ایالت گذاشته شده است، خبر آغاز طرح سبز سازی و ایجاد انرژی خورشیدی برای مساجد را تایید کرد.

وزیر ارشد پاکستان این بیانیه را روز گذشته در جلسه شورای محلی که در خصوص پروژه برق دهی مساجد پاکستان با استفاده از انژی خورشیدی برگزار شده بود صادر کرد. در این جلسه وزیر انرژی ایالتی روند پیشرفت مساجد در ایجاد انرژی خورشیدی را به وزیر ارشد ارائه داده و اعلام کرد که تا پایان ماه ژانویه  روند اعطای جوایز تکمیل شده و پروژه احداث انرژی خورشیدی در مساجد نیز قرار است تا آخر ماه می میلادی به اتمام برسد.

در این جلسه وزیر همچنین خواستار نظارت ویژه بر اعمال این پروژه شد تا اگر مساجد در ماه های گرم تابستان با کمبود انرژی روبرو شدند بتوانند شیوه جایگزینی برای تامین برق داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha